„Da, desigur ca ne-am uitat la Passat cand am construit Mazda6. De fapt, l-am considerat un fel de etalon cam la toate capitolele... mai putin la design. Dupa care ne-am pus capul la contributie si am facut o masina complet noua.”
Cam asta spun oamenii de la Mazda cand vorbesc, cu pasiune, despre ultima lor creatie. Asta este noua Mazda6, si vine cu toate bunatatile de pe CX-5: adica o multime de tehnologie SKYACTIV.
Inainte de test insa, am de zis un lucru: am condus generatia anterioara vreo 10.000 de km (in varianta manuala, 2 litri benzina) si imi aduc aminte ca am considerat-o intotdeauna a fi o masina corecta. La generatia asta nu s-a schimbat nimic din punctul asta de vedere. La fel cum masina iti lasa impresia de corectitudine japoneza, la fel si japonezii care iti vorbesc despre ea in engleza lor stricata, dar extrem de tehnica, iti dau impresia ca in spatele discursului nu se ascunde nici un fel de bullshit.
In schimb, povestea acestei masini, spusa chiar de ei, incepe asa...
Aparent, prin 2007, cineva de la Mazda a luat decizia ca viitorul companiei avea sa fie bazat pe conceptul de Sustainable Zoom-Zoom. Pe scurt, ideea era sa se construiasca masini cat mai usoare si motoare cat mai eficiente, astfel incat consumul si emisiile lor sa fie cat mai mici. Conceptul a prins, oamenii s-au pus pe treaba, s-au apucat sa deseneze lucruri noi, au investit masiv si, dupa ani si ani, in 2012 a iesit CX-5, SUV-ul care isi bate concurența germana chiar si in revistele germane de profil.
Citeste in continuare pe TopGear
Aston Martin si-a celebrat centenarul in Dubai... Amenzile de circulatie cresc de la 1 februarie. Iata cat veti plati in plus!...