Toyota Motor Company are toate datele pentru a putea spune ca a depasit momentul crizei ce a urmat cutremurului de la inceputul acestui an, insa rezultatele finale pentru 2011 ar putea insemna pierderea titlului de cel mai mare constructor la nivel mondial.
Rezultatele privind cel de-al doilea trimestru din 2011, respectiv primul trimestru din exercitiul fiscal 2012, dupa sistemul japonez, arata scaderi de aproximativ 30% pe piata japoneza, cea mai afectata, unde atat productia, cat si vanzarile au scazut cu circa 35%, in timp ce exporturile cu 31%.
In acelasi timp, productia in alte tari decat Japonia a scazut cu aproximativ 10%, inclusiv din cauza intreruperilor din lantul de fabricatie la nivelul materiilor prime si componente. In consecinta, productia globala pe primele sase luni a fost de 3.375.692 de vehicule, cu 22,5% mai putine decat in 2010, in acelasi interval. Incasarile din trimestrul aprilie - iunie au fost mai mici cu circa 30%, ridicandu-se la 3.441 miliarde yeni (aproximativ 30 de miliarde de euro), in timp ce veniturile totale pe prima jumatate a anului calendaristic 2011 au atins o valoare de aproape 71 de miliarde de euro.
Reprezentantii companiei au anuntat insa ca spera ca intarzierile de productie cauzate de cutremur sa fie recu- perate pana la sfarsitul anului, evolutie perfect posibila daca ne uitam la cifrele din trimestrul I 2011, cand productia de pe teritoriul japonez era mai mica cu 64% fata de anul trecut, iar in iunie diferenta s-a ameliorat pana la 35%.
Vanzarile in trimestrul cel mai afectat de cutremur, aprilie-iunie, s-au ridicat la numai 1,22 milioane de unitati, ceea ce face ca totalul vanzarilor pe 2011 sa insumeze putin peste 3 milioane de vehicule ( 3,01 milioane), in scadere cu aproximativ jumatate de milion de vehicule fata de intervalul similar din 2010. Productia globala Toyota, Daihatsu si Hino s-a ridicat la 3,3 milioane de vehicule.
Prognoze: 7,9 milioane de unitati in 2011
Prognozele pentru a doua jumatate a acestui an sunt totusi optimiste, specifice japonezilor, astfel ca planurile mentioneaza un volum de 7,93 milioane de vehicule vandute pana in decembrie, reprezentand o scadere de numai 6% fata de anul anterior, ca urmare a unei scaderi de 21% previzionate pentru piata japoneza. Vanzarile de pe alte piete decat Japonia au fost estimate la 6,19 milioane de unitati, o valoare similara cu cea din 2010. In acelasi timp a fost estimat un nivel al productiei de 8,04 milioane de unitati, din care 3,49 milioane in Japonia si 4,55 mil. in celelalte uzine de pe glob.
Prognozele pentru anul fiscal 2012 (aprilie 2011 - martie 2012) au fost si ele modificate in crestere, de la 7,24 milioane, la 7,6 milioane de unitati. De asemenea au fost revizuite in crestere si nivelurile veniturilor si profitului. Printre factorii considerati favorabili in perioada urmatoare pentru aceste imbunatatiri ale cifrelor sunt mentionati de reprezentantii companiei cursul yenului, reducerile de costuri la nivel global, cresterea productiei in toate uzinele si o revigorare a vanzarilor.
Volkswagen, peste 4 mil. masini
Volkswagen Group, cea mai mare companie europeana si singura care reuseste sa se bata cu cei doi mari giganti Toyota si General Motors, a anuntat o noua valoare-record a vanzarilor pe primele sase luni din 2011, fiind depasit in premiera pragul de patru milioane de vehicule vandute. In luna iunie vanzarile au crescut cu 11,7%, astfel ca totalul pentru 2011 a ajuns la 4,09 milioane de automobile pana pe 30 iunie.
Christian Klinger, membru al Consiliului de Administratie, responsabil cu vanzarile, a declarat ca „succesul din urmatoarele sase luni nu va fi automat", insa este greu de crezut ca VW Group va avea motive sa scada ritmul pentru a pierde avantajul din fata celor de la Toyota.
Cresterea VW pe cele sase luni reprezinta un plus de 14 % fata de anul anterior, o viteza mai mult decat dubla fata de media pe industrie (aproximativ 6%). Castigurile au venit de pe toate continentele, cu un plus de 21% in SUA si aproape 11% in America de Sud, 16,4% in China, 217% in India si 9,3% in Europa, unde vestul continentului (cu exceptia Germaniei) a adus o crestere de 29%.
Cel mai vandut brand, VW a cumulat 2,53 milioane de unitati livrate, de asemenea un record, cea mai mare majorare fiind inregistrata in regiunea Europei Centrale si de Est. Audi (17%), Skoda (20%), Seat (2,5%), dar si VW Vehicule Comerciale (29% )au consemnat cresteri mai mici sau mai mari.
Din punct de vedere financiar, Volkswagen AG are de asemenea o evolutie pozitiva. Veniturile au crescut cu 26%, atingand o valoare de 77,8 miliarde de euro, in timp ce profitul operational s-a dublat, ajungand la 6,1 miliarde de euro. Compania a anuntat o marja operationala de 7,8%, in crestere de la 4,6%.
Asteptarile companiei sunt in acest fel indreptatite, un volum de peste 8 milioane de autovehicule vandute la finalul acestui an reprezentand o tinta care poate fi atinsa, dupa ce in 2010 a vandut putin peste sapte milioane de vehicule.
General Motors, vanzari-record
Tinta VW de a deveni numarul unu la nivel mondial nu mai este de actualitate, deocamdata, deoarece General Motors a reusit sa revina spectaculos anul trecut, fiind estimate cresteri semnificative si in 2011. Rezultatele financiare ale GM pentru trimestrul al doilea din 2011 au fost facute publice dupa inchiderea editiei, insa este de asteptat sa se apropie de 4,5 milioane de vehicule vandute. Chevrolet, cel mai puternic brand al constructorului american, a anuntat oficial un volum-record de 2,35 milioane de autoturisme vandute in primele sase luni.
Sursa: Financiarul
Test comparativ intre MINI Cooper SD, Volkswagen Scirocco TDI si Citroen - DS3 1.6 HDi DSport... Untura de rata din tigaie, in rezervorul automobilelor eco...