Modelul testat a fost echipat cu versiunea mai mica a celor doua dieseluri existente, respectiv 2.5 L D-4D, ce lucreaza cu o transmisie manuala, in cinci trepte. Cu o putere maxima de 144 de CP la 3.400 rpm, acesta ofera un cuplu de 343 Nm disponibil de la 2000 rpm. Ambele cifre ii confera lui Hilux un caracteristici foarte bun, atat pe sosea, cat mai ales in afara ei, mai exact in off-road, unde masina pare sa se simta in elementul sau. Vorbind comparativ cu celelalte adversare din clasa (Nissan Navara, Mitsubishi L200, Mazda BT-50, Ford Ranger, Isuzu D-MAX), Hilux puncteaza ceva in plus la capitolul rularii pe sosea, fiind mai stabila decat oricare dintre competitoarele sale.
Cu suspensii mai moi, ruliul apare inevitabil daca se adopta un stil mai agresiv de sofat, dar chiar si asa Hilux are o bila alba in acest domeniu in fata celorlalte pick-up-uri. Pe teren accidentat se descurca cam la fel de bine. Cuplul disponibil de la turatii joase o ajuta la abordarea unor pante de pana la 45 de grade, in timp ce unghiul de atac este de 30 de grade, iar cel de degajare de 26 de grade. Sunt valori normale pentru clasa sa, la fel ca ale celorlalte adversare. Toyota Hilux a impresionat insa mai ales prin consum.
In conditiile de rulaj atat urban, cat si pe autostrada, drum virajat si forestiere mai mult sau mai putin desfundate, consumul a inregistrat o valoare mixta excelenta de aproximativ 7,8 litri/100 km. Strict in extraurban, acesta a avut o valoare de 7,4 l/100 km, lucru care, coroborat cu rezervorul de 80 de litri al masinii, ii confera lui Hilux o autonomie la pragul psihologic de 1.000 de kilometri.
Mai ales daca se ruleaza pana in 3.000 rpm, ceea ce ar insemna o viteza de croaziera de 130 km/h. Adica exact limita legala pe autostrada. Fonic, dieselul testat nu este cel mai silentios. Si nici cel mai rapid, ajungand la 100 km/h in 12,5 secunde si avand o viteza maxima de 170 km/h, asta probabil din cauza transmisiei cu cinci rapoarte.
Estetic, masina emana o anumita robustete fara a inhiba prin dimensiuni. Daca altele sunt mai masive si incearca sa sublinieze asta, Hilux e cumva mai retinuta. Versiunea testata a venit in echiparea Comfort, adica cea mai simpla cu putinta. Fara pic de pretentii, vorbim de o masina austera, inclinata spre functionalitate. Tehnologia se face remarcata prin aerul conditionat, geamurile electrice, airbaguri laterale si cortina, diferential spate blocabil si diferential fata cu deblocare automata. Si cam atat.
Avantajul este insa pretul, deoarece Hilux in aceasta varianta costa numai 29.223 euro (TVA inclusa), bani la care este adevarat ca mai trebuie sa mai adaugati si taxa de inmatriculare pentru un motor Euro IV. In schimb, garantia de intinde pe cinci ani sau 160.000 de kilometri.
Citeste si jurnalul.ro