Fiabilitate, consum mediu, SUV compact și marcă nemțească, la care se adaugă spațiu, confort, tehnologie și sunet puternic, toate la interior. Este definiția, pe scurt, a lui Volkswagen Tiguan, modelul german ales și de cei care și-au dorit o mașină mare, sport, dar si de doritorii de autoturism de familie, cu destul spațiu la interior, confort și cu materiale de calitate.
Din toate versiunile Volkswagen Tiguan, cea de 2.0 TDI de 150 CP, cutie automată, este cea mai populară opțiune printre posesorii modelului deținut de constructorul german. Iată câteva motive pentru care Tiguan se încadrează în liniile unei mașini de luat în calcul pentru cei care doresc să-și achiziționeze un SUV.
Consum “interesant”, sub 5 litri/100 km pe drumurile naționale
SUV-ul compact al celor de la Volkswagen, denumit generic Tiguan, se remarcă printr-un consum “decent”, îndeosebi la drumurile lungi, setat pe pilot automat. Revenind la populara varianta de Tiguan 2.0 TDI de 150 CP, luată drept referință în materie de consum, VW Tiguan înregistrează performanțe medii.
Concret, un astfel de model, cu motorizarea specificată anterior, are un consum mediu mixt de 5.7 litri/100 km. În oraș, ajunge și până la 9 litri/100 km, în funcție de stilul de condus și de cât de puternic va fi demarajul. La drum lung, la o viteză ce nu depășește 90 km/h, pe drumurile naționale, consumul mediu scade la sub 5 litri, mai exact 4.7 la suta de kilometri. La nivel de șosele de mare viteză, pe 130 km/h pe autostrada, un Tiguan consumă 7 litri.
Cel mai bun pentru SUV-urile altor constructori auto, care sunt în competiție directă cu VW Tiguan este în materie de consum Honda CR-V. Motorul diesel de 1.6 litri si 160 de cai consumă 5.1 litri/100 km.
Performanţele modelului Tiguan, sub 10 secunde pentru 0 – 100 km/h
Pentru amatorii se senzații tari la volan, Tiguanul poate fi o alegere doar dacă adrenalina vine la pachet cu confortul și asta îl va mulțumi pe posesorul SUV-ului de la Volkswagen. Mai exact, acest model se remarcă prin faptul că este singurul din zona sa care scade sub 10 secunde pentru suta de kilometri/h.
201 kilometri pe oră este viteză maximă pe care o poate atinge un Tiguan, iar în materie de off-road, e SUV și nu orice SUV, ci unul nemțesc cu care te poți avetura pe un drul neasfaltat, cu oarecare denivelări.
Interiorul combină calitatea cu tehnologia
Când spui Volkswagen, indiferent de model, spui calitate germană, inclusiv la interior. Pe lângă materialele de calitate oferite interiorului pe care îl are Tiguan, tehnologia și dotările de ultimă generație, unele dintre ele incluse chiar în pachetul standard, vin să confirme faptul că Tiguanul chiar e o mașină de secol XXI.
Cu linii simple, dar construite perfect pentru a oferi spațiu la interior, chiar dacă la nivel de SUV, cei de la Volkswagen au modelul Tuareg, cu dimensiuni mult mai mari. Chiar și așa, în Tiguan ai loc, atât pe bancheta din spate, cât pentru bagaje, într-un portbagaj cu o capacitate de 615 litri, cel mai mare dintre autoturismele din clasa sa.
Ecranul central este mare, navigația utilă dacă o comanzi și butoane cu diverse funcții care se află la îndemâna șoferului atunci când se află în trafic. Și sunetul din boxe se aude bine într-un Tiguan, astfel că ai spațiu, confort, tehnologie și sunet, toate la interior.
Siguranţă. Tiguan a luat 5 stele EuroNCAP
Nemții de la Volkswagen nu se puteau dezice și au construit modelul Tiguan pentru a primi cinci stele la testele EuroNCAP în materie de siguranță. În plus, mașina poate fi echipată, optional, cu infenteria de sisteme active, care nu permite erori din cauza oboseii sau a neatenției la volan, dar și atenționări la părăsirea benzii sau monitorizarea unghiului mort. Echiparea pentru aceste dotări este unade top și costă 410 euro.
Cât costă un VW Tiguan nou versus second hand
Prețul de pornire al lui Tiguan este de 21.000 de euro, pentru varianta 1.4 TSI de 125 de cai putere cu transmisie manuală, 4x2. O versiune ceva mai scumpă, motorizarea diesel de 150 de cai putere, cu cutie automată și tracțiune ajunge până la 33.200 de euro.
(*Noul Tiguan, model 2019)
La modelele second – hand, prețurile sunt mult mai mici, însă variază, ca la orice autoturism rulat, în funcție de anul de fabricație, număr de kilometri și dotări. Pe site-urile de anunțuri auto, găsești Volkswagen Tiguan de la 5.000 de euro, din 2008, primul model lansat pe piață, până la 10.000 de euro, pentru o mașină veche de doi ani și cu număr de kilometri sub 100.000.
Autoturismele viitorului. 101.000 kilometri, cea mai lungă călătorie efectuată cu o mașină electrică... Poliţia Rutieră a continuat raziile pe şosele! Un şofer nu a trecut testul antidrog după ce consumase cannabis...