Sumele alocate pentru lucrarile de intretinere a celor 13.427 de kilometri de cale ferata au fost de maximum 100 de milioane de euro. In urma acestei politici, sistemul feroviar, pe vremuri cel mai sigur mijloc de transport din Romania, a ajuns sa aiba probleme grave.
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA are nevoie de 800 de milioane de lei anual (circa 200 de milioane de euro) pentru a aduce transportul feroviar la un nivel normal de siguranta, potrivit informatiilor furnizate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
De ce este nevoie de o suma atat de mare? Raspunsul la aceasta intrebare iti da fiori si te face sa te gandesti bine inainte de a calatori cu trenul: aproape jumatate din totalul liniilor de cale ferata de la noi din tara sunt scadente la reparatii capitale!?!
"In prezent se inregistreaza 5.596 km linii curente si directe scadente la reparatii capitale, din 13.427 total km linii curente si directe. Restante importante se inregistreaza si la reparatiile lucrarilor de arta si terasamente, pe reteaua feroviara existand in prezent 3.954 de poduri si podete cu durata de viata expirata, iar 12.026 sunt scadente la reparatiile capitale", potrivit datelor MTI.
Instalatiile de siguranta a circulatiei au probleme si mai grave, 90% din acestea avand nevoie de reparatii capitale. "O situatie similara se inregistreaza si la instalatiile de siguranta circulatiei, de semnalizare, centralizare si bloc de linie automat, 1.015 statii (19.846 macazuri) dintr-un total de 1.087(22.004 macazuri) fiind scadente la reparatii capitale", se mai arata in datele MTI.
Infrastructura feroviara romaneasca a ajuns intr-o stare de degradare avansata, deoarece nu au fost alocate sumele necesare pentru lucrarile de intretinere si reparatii la timp.
Tot articolul, in Jurnalul National
Veniturile din impozitarea profiturilor bancilor au scazut de patru ori... 190 milioane de euro aruncati pe peticiri...