"Sa lamurim, o data, cu Hala Matache. Nu pot sa o tin, domne, pe loc, sunt niste cheltuieli fantastice, si atunci o sa o mut exact cu 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo. Nu fac pe nebunul, chiar asta e distanta. A fost ideea si doi ani ani si jumatate am tot stat in discutii sterile. Am respectat si societatea civila, am prezentat si planurile, daca se poate face. Linia de tramvai avea un circuit, dar nu asta ne impiedica, ci infrastructura. Exista totusi o zona gravitationala de unde curg dejectiile, chiar sub hala este o coloana de drenaj care este facuta undeva din anii 1932-1933. Nu a mai umblat nimeni acolo", a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
Potrivit Asociatiei Salvati Bucurestiul, in urma negocierilor din iulie 2011 dintre Primaria Capitalei, Ministerul Dezvoltarii si ONG-uri s-a convenit ca municipalitatea sa continue lucrarile blocate pe axa nord-sud a proiectului Berzei - Buzesti cu conditia ca Hala Matache sa nu fie mutata.
Ministerul Dezvoltarii a emis in acest sens un aviz in februarie 2012, insa Primaria Capitalei a solicitat modificarea avizului pentru demolarea Halei Matache si reconstruirea ei pe alt amplasament.
Hala Matache se afla pe traseul proiectat al noii magistrale rutiere Buzesti-Berzei. Ca urmare a dezbaterii initiate de specialisti si reprezentanti ai societatii civile, proiectul initial de mutare a imobilului a fost sistat anul trecut, urmand a se gasi o solutie urbanistica de prezervare a monumentului pe actuala pozitie. Prin urmare, monumentul a fost trecut in conservare, responsabilitatea pentru paza si integritatea acestuia revenind Primariei Capitalei.
Foto: Intactimages