Antena Căutare

Capitalizarea primilor 15 producatori de tigari din lume a atins 470 mld. $

In pofida tuturor masurilor adoptate de limitare a consumului de tutun, companiile de resort sunt foarte relaxate.

Ca in fiecare an incepand din 1988, la 31 mai Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) patroneaza Ziua mondiala fara fumat. Pentru OMS este o noua ocazie de a trage semnale de alarma privind pericolele generate de consumul de tutun. Insa, pentru companiile produ­ca­toare este un prilej de a-si etala per­for­mantele, cel putin asa reiese din rezulta­- tele lor financiare. O duc foarte bine.

Nimic nu pare sa afecteze activitatea fabricantilor de tigari. In ultimii ani, campaniile impotriva fumatului s-au multiplicat la nivel global. Numeroase state au interzis fumatul la locul de munca, in diferite localuri sau locuri publice. Cu toate acestea, industria tutunului nu a trait, parca, niciodata o perioada atat de buna.

Desi critica in mod vehement noile norme si reguli deja aplicate sau in curs de elaborare atat in Europa, cat si in Australia, de exemplu, sectorul „merge bine". O recunoaste insusi Michael Prideaux, directorul general al grupului British American Tobacco (BAT). La Bursa, primii 15 cei mai mari producatori de tigari si-au vazut valoarea progresand cu 43% pe an.

In ultimii doi ani, acest indice s-a dublat, practic. Astfel ca, in total, companiile „cantaresc" acum aproape 470 mld. $. O cifra nemaiintalnita, cu toate ca pe plan global consumul nu mai creste. „Per ansamblu, volumul van­zarilor tind sa stagneze sau sa scada cu 0,5% pe an", spune acelasi Prideaux.

Trei strategii de piata

O realitate care nu a impiedicat insa Philip Morris International, BAT sau Japan Tobacco sa degajeze profituri impresionante. In ultimii sapte ani nu s-a intamplat ca liderii de sector sa afiseze cifre de afaceri sau rezultate in progres. In 2010, marja lor neta a avansat, in medie, cu 17%. Magie? Deloc.

In primul rand, campionii domeniului se bat pentru a castiga noi cote de piata, in special prin preluarea micilor pro­ducatori care raman dis­ponibili, cum s-a intamplat sapta­mana trecuta, cand BAT a cumparat o societate columbiana.

In al doilea rand, industriasii jongleaza cu preturile, cu majorari rezonabile, pentru a nu-si pierde clientii, dar regulate. In al treilea rand, gigantii tutunului rea­lizeaza, an de an, castiguri frumoase din productivitate si logistica. Imperial Tobacco, spre exemplu: vanzarile pe T1 au scazut cu 1%, dar datorita scum­pirilor cifra de afaceri a castigat 3%, iar pro­fiturile s-au majorat cu 7%.

Sursa: Financiarul

BNR intra in scoli: Ultimele clase de liceu vor invata despre activitatea Bancii Nationale... Statul a platit in avans peste 10 mil. € pentru lucrari neexecutate...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x