- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Ca in fiecare an incepand din 1988, la 31 mai Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) patroneaza Ziua mondiala fara fumat. Pentru OMS este o noua ocazie de a trage semnale de alarma privind pericolele generate de consumul de tutun. Insa, pentru companiile producatoare este un prilej de a-si etala performantele, cel putin asa reiese din rezulta- tele lor financiare. O duc foarte bine.
Nimic nu pare sa afecteze activitatea fabricantilor de tigari. In ultimii ani, campaniile impotriva fumatului s-au multiplicat la nivel global. Numeroase state au interzis fumatul la locul de munca, in diferite localuri sau locuri publice. Cu toate acestea, industria tutunului nu a trait, parca, niciodata o perioada atat de buna.
Desi critica in mod vehement noile norme si reguli deja aplicate sau in curs de elaborare atat in Europa, cat si in Australia, de exemplu, sectorul „merge bine". O recunoaste insusi Michael Prideaux, directorul general al grupului British American Tobacco (BAT). La Bursa, primii 15 cei mai mari producatori de tigari si-au vazut valoarea progresand cu 43% pe an.
In ultimii doi ani, acest indice s-a dublat, practic. Astfel ca, in total, companiile „cantaresc" acum aproape 470 mld. $. O cifra nemaiintalnita, cu toate ca pe plan global consumul nu mai creste. „Per ansamblu, volumul vanzarilor tind sa stagneze sau sa scada cu 0,5% pe an", spune acelasi Prideaux.
Trei strategii de piata
O realitate care nu a impiedicat insa Philip Morris International, BAT sau Japan Tobacco sa degajeze profituri impresionante. In ultimii sapte ani nu s-a intamplat ca liderii de sector sa afiseze cifre de afaceri sau rezultate in progres. In 2010, marja lor neta a avansat, in medie, cu 17%. Magie? Deloc.
In primul rand, campionii domeniului se bat pentru a castiga noi cote de piata, in special prin preluarea micilor producatori care raman disponibili, cum s-a intamplat saptamana trecuta, cand BAT a cumparat o societate columbiana.
In al doilea rand, industriasii jongleaza cu preturile, cu majorari rezonabile, pentru a nu-si pierde clientii, dar regulate. In al treilea rand, gigantii tutunului realizeaza, an de an, castiguri frumoase din productivitate si logistica. Imperial Tobacco, spre exemplu: vanzarile pe T1 au scazut cu 1%, dar datorita scumpirilor cifra de afaceri a castigat 3%, iar profiturile s-au majorat cu 7%.
Sursa: Financiarul
BNR intra in scoli: Ultimele clase de liceu vor invata despre activitatea Bancii Nationale... Statul a platit in avans peste 10 mil. € pentru lucrari neexecutate...