Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), unul dintre cele mai importante patronate ale companiilor de transport rutier, a făcut calcule alternative, pe baza datelor din raportul Milliman realizat la cererea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), din care ar reieşi că preţul normal, care implică un profit decent pentru companiile de asigurări, al poliţelor obligatorii de asigurare pentru răspundere civilă auto (RCA) este de 1.300 lei pe an, în cazul unui taxi nou, şi de circa 1.200 de euro pentru un camion.
Pe baza datelor din raportul Milliman, reprezentanţii COTAR au calculat că, la o daună medie de 4.000 euro pentru un camion şi o frecvenţă a daunei de 16%, prima medie tehnică, adică dauna medie raportată la numărul totar de maşini asigurate, este de 666 euro.
De asemenea, valoarea primei, ţinând cont de toate costurile administrative şi de altă natură care se includ în mod normal, ar trebui să fie de 1.200 euro, nivel care include un profit de 54 euro pentru fiecare poliţă pentru asigurători.
Transportatorii susţin, însă, că firmele de asigurări practică un tarif mediu pentru această categorie de circa 5.000 de euro, adică de patru ori mai mare decât valoarea normală.
"În prezent, România are 136.000 de autovehicule de transport marfă, 60 000 de taxiuri şi peste 6 miloane auto persoane fizice, captive într-o piaţă RCA controlată de catre firme străine care, cel mai probabil, doresc să falimenteze această industrie cu capital românesc, pentru a putea deschide calea firmelor de transport străine", se arată în comunicatul COTAR.
Piaţa RCA este în prezent zguduită de falimente şi de alte probleme înregistrate de principalii jucători de pe piaţă. Companiile Astra şi Carpatica Asig au intrat în faliment, iar City Insurance şi Eurooins se află în diverse proceduri speciale impuse de către ASF.
În urma intrării în procedură de faliment a Carpatica Asig, măsură anunţată recent de către ASF, pe piaţa RCA rămân doar opt jucători: Euroins, City Insurance, Allianz-Ţiriac, Generali, Asirom- Vienna Insurance Group, Omniasig - Vienna Insurance Group, Groupama şi Uniqa.
În cazul taxiurilor noi, cu malus zero, calculele COTAR arată că, la o daună medie de 4.651 lei şi o frecvenţă a daunei de 9,3%, preţul unei poliţe ar trebui să fie de 1.300 lei, compus dintr-o valoare medie a despăgubirii de 744 lei pe maşină asigurată, costuri de administrare şi vânzare de 480 lei şi profit de 36 lei.
Transportatorii susţin, însă, că preţul unei poliţe RCA pentru taxiuri este de aproape trei ori mai mare, adică de 3.600 lei, deşi "taxiurile înregistrează o valoarea a daunei medii semnificativ mai mică, avariile provocate având loc la viteze reduse, în traficul din mediul urban".
Asociaţiile transportatorilor ameninţă în continuare cu proteste la nivel naţional, la jumătatea lunii septembrie, generate de scumpirea asigurărilor auto, după ce până acum au recurs la "proteste spontane", precum încetinirea traficului pe drumuri prin deplasarea cu viteză foarte redusă a camioanelor.
Se schimbă harta României! Guvernul reclasifică orașele și comunele, impozitul pe locuință va fi modificat. Oraşele vor ... Acestea sunt polurile economice ale României. Cele mai bogate județe din România. Au cele mai multe locuri de muncă și c...