Din 2016, documentele financiar-contabile pot fi arhivate și electronic. Arhiva de hârtie nu mai este obligatorie.
Regulile privind documentele financiar-contabile vor fi modificate ca urmare a unui proiect de act normativ lansat recent de Ministerul Finanțelor și care ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2016. În proiectul de ordin sunt prevăzute mai multe schimbări, printre care posibilitatea de a păstra arhiva documentelor financiar-contabile pe suport electronic și eliminarea obligației ca actele să fie întocmite într-un număr minim de exemplare.
Normele de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile urmează să fie simplicate și actualizate. Ministerul Finanțelor a lansat recent un proiect de ordin care revizuiește prevederile Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 3512/2008. Acesta ar urma să intre în vigoare în prima zi a lui 2016, anunță avocatnet.ro.
Măsurile de revizuire au fost realizate în concordanță cu legislația actuală și au fost corelate și cu prevederile cuprinse în reglementările contabile aplicabile, se arată în referatul proiectului de ordin.