Dupa ce premierul Emil Boc a "oferit" chinezilor posibilitatea de a investi si in construirea asa numitului Canal Dunare-Bucuresti, fostul presedinte Ion Iliescu considera ca ideea construirii acestui canal este "o aberatie". Intr-o postare pe blogul personal, Ion Iliescu expune argumentele pentru care considera ca o asemenea investitie nu raspunde deloc vreunei necesitati si scrie ca, daca Executivul se va incapatana ci acest proiect, va cere Parlamentului sa faca o dezbatere, cu participarea unor specialisti, pentru a se lamuri pe fond toate problemele respective.
"Am aflat cu surprindere ca premierul Boc a tratat, cu prilejul vizitei in China, includerea printre obiectivele de investitii la care s-a solicitat participarea unor parteneri chinezi, si a asa-numitului "Canal" Dunare-Bucuresti. Deci, trebuie sa intelegem ca guvernul Boc isi asuma realizarea acestui obiectiv de investitii, promovat la vremea sa de Nicolae Ceausescu. In conditiile actuale, o asemenea investitie, foarte costitisitoare, trebuie in mod obligatoriu sa obtina aprobarea Parlamentului. Sunt curios sa stiu CINE ANUME SUSTINE O ASEMENEA ABERATIE? Pentru ca este vorba de o aberatie!", scrie fostul presedinte.
"Se stie foarte bine ca pe Dunare, demult, de dupa cel de-al doilea razboi mondial, traficul fluvial s-a redus continuu pana la disparitia sa totala. Porturile romanesti la Dunare nu mai exista. Deci, in lipsa acestei activitati si traficul de la Bucuresti spre porturile cele mai apropiate - Giurgiu si Oltenita si chiar si Calarasi - este ZERO ! Toate aceste localitati fiind legate de Bucuresti (atat cu cai ferate, cat si cu sosele). Atunci, daca nu exista un astfel de trafic, ce poate motiva construirea unui "Canal" ? Ce sa se transporte pe un asemenea traseu ?", se intreaba Ion Iliescu.
Fostul presedinte aminteste ca aceasta constructie a fost decisa de Ceausescu in ciuda opozitiei hotarate a specialistilor din domeniul gospodaririi apelor, intr-o perioada in care Nicolae Ceausescu manifesta accese de megalomanie. In plus, sustinatorii de atunci ai proiectului i-au motivat lui Ceausescu nevoia ca oamenii si utilajele folosite la construirea Canalului Dunare-Marea Neagra, aflat la final, trebuiau folositi undeva. In acest context, Ion Iliescu ridica semne de intrebare asupra argumentelor pentru care s-ar vrea acum construirea acestui Canal.
Citeste articolul integral in Jurnalul!
Foto: Intact Images
Eurostat: Romania este campioana la cresterile de preturi... Care sunt asteptarile bancilor de investitii de pe Wall Street in privinta evolutiei bursei americane...