În data de 28 februarie intră în vigoare Ordonanţa Guvernului nr 9/2016, care schimbă legea vânzării produselor. Toţi consumatorii din România vor avea drepturi suplimentare în relaţia cu comercianţii, iar cea mai importantă prevedere este că produsele considerate neconforme pot fi returnate în maximum 15 zile.
Legea 449/2003, privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora, a fost amendată prin ordonanţă de urgenţă, în sensul obligării fiecărui vânzător să acorde un termen de preschimbare a produsului într-un termen de 15 zile caledaristice. În prezent, magazinele, cu excepţia celor online, nu sunt obligate să preschimbe, la cerere, produsele cumpărate. Cele ce totuşi fac acest lucru, o fac din proprie iniţiativă.
„Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire. Vânzătorul are aceleaşi obligaţii pentru produsul înlocuit ca şi pentru produsul vândut iniţial", se arată în Ordonanţa 9, care a intrat în vigoare duminică.
Vezi ce alte prevederi IMPORTANTE mai cuprinde noua lege pe economica.net.