Nicolas Sarkozy va putea ajunge direct in capitala sud-coreeana gratie acestui avion care are o autonomie de zbor de 12.500 de kilometri, fata de 7.000 de kilometri cat aveau cele doua avioane Airbus A319 pe care le inlocuieste, potrivit presedintiei franceze.
Denumit ironic de presa franceza "Air Sarko One", noul avion apartine flotei guvernamentale, dar va fi rezervat cu prioritate deplasarilor sefului statului.
Achizitionat la mana a doua de la compania Air Caraibes, acest A330, cu o capacitate initiala de 324 de locuri, a fost transformat intr-un avion cu 60 de locuri, o camera, o baie si o sala de sedinte, potrivit Ministerului Apararii, fiind dotat cu toate mijloacele "moderne, sigure si fiabile" de comunicare.
Cumpararea si transformarea acestuia vor costa in total 176 de milioane de euro, fara a mai pune la socoteala intretinerea, care va costa 49 de milioane de euro in primii trei ani, apoi cate zece milioane de euro pe an din 2013.
Cheltuielile sunt considerate excesive intr-o perioada de criza economica de catre opozitia de stanga, care a vorbit despre un "capriciu" prezidential.
Ministerul Apararii a replicat ca A330 raspunde "unei necesitati dovedite" si va putea "transporta in cele mai bune conditii acelasi numar de pasageri ca cele doua avioane Airbus" pe care le inlocuieste, ce aveau o capacitate de 30 de locuri fiecare.
Cele doua avioane A319, cumparate in 2002, au fost retrase din serviciu joi. Primul a fost achizitionat de Senegal in schimbul sumei de 32 de milioane de euro, iar cel de-al doilea face obiectul unei licitatii, potrivit Presedintiei.
Sursa: Jurnalul National
Spionii rusi arestati in SUA au fost tradati de superiorul lor... Aniversare: Kalasnikov, 91 de ani...