Istoria metroului bucurestean a inceput in anul 1908, cand Dimitrie Leonida, pe atunci student, a ales ca tema pentru lucrarea sa de licenta proiectul constructiei unei retele de metrou in Capitala.
Intre 1936 si 1940, in Bucuresti au avut loc lucrari de modernizare, iar metroul a revenit in atentia autoritatilor. Cea mai rapida metoda de transport in comun nu a putut deveni realitate din cauza izbucnirii celui de-Al Doilea Razboi Mondial, asa ca planurile de constructie au fost amanate.
Abia in 1971, Consiliul Popular al Municipiului Bucuresti a infiintat o comisie insarcinata cu documentarea si realizarea unor studii pentru realizarea metroului. Lucrarile propriu-zise au inceput in ianuarie 1975, iar o luna mai tarziu a fost infiintata Intreprinderea Metroul Bucuresti. Spre deosebire de celelalte statii de metrou din tarile Europei de Est, cele din Bucuresti au fost construite intr-un stil modern si toate trenurile au fost construite in tara noastra.
Prima magistrala a fost inaugurata in urma cu exact 33 de ani, aceasta avand o lungime de 8,63 kilometri si sase statii. Reteaua de metrou a fost extinsa la patru magistrale, insumand 70 de kilometri lungime si 51 de statii. Metroul din Capitala este in prima jumatate a topului celor mai dezvoltate si moderne retele de metrou din lume. In fiecare zi, in medie, aproximativ 600.000 de oameni calatoresc cu metroul.
In curand, Metrorex va inaugura inca doua statii, Laminorului si Lac Straulesti, urmand sa fie finalizat si tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul.
Foto: Intact ImagesWikipedia
Descoperire de zile mari: o sticla, mai importanta decat marele premiu de la loterie... E mic, mic, mic si este pe cale de disparitie. “Soarecele optic” va deveni piesa de muzeu...