Antena Căutare

Cum a reușit oboseala să creeze cele mai mari dezastre din toate timpurile

Se știe că oboseală poate provoca atât probleme de sănătate cât și accidente care pun viața celor nevinovați în pericol. Ei bine, iată 10 dezastre provocate de oboseală care ar fi putut fi evitate dacă persoanele ar fi dormit la timp. 

Cum a reușit oboseala să creeze cele mai mari dezastre din toate timpurile Galerie
Cum a reușit oboseala să creeze cele mai mari dezastre din toate timpurile

Se știe că oboseală poate provoca atât probleme de sănătate cât și accidente care pun viața celor nevinovați în pericol. Ei bine, iată cinci dezastre provocate de oboseală care ar fi putut fi evitate dacă persoanele ar fi dormit la timp.

1. 28 februarie 2001 - Great Heck

Cum a reușit oboseala să creeze cele mai mari dezastre din toate timpurile

Pe 28 februarie 2001, în Great Heck, Marea Britanie, Gary Hart a adormit la volan ]n timp ce conducea un Land Rover. Mașina este cunoscută pentru confortul pe care îl oferă, astfel că, Gary nu a simțit când mașina a ieșit de pe carosabil și s-a trezit doar în momentul în care a ajuns pe șinele unei căi ferate.

Acesta a stat, și-a terminat ceaiul, și-a dat centura jos și abia apoi a ieșit din mașină. În loc să dea mașina la o parte, acesta a lăsat-o acolo înainte de impactul iminent cu trenul care a venit din stânga lui.

Acesta a lovit mașina de aproape trei tone, a deraiat, și la câteva secunde după impact, a fost lovit de un alt tren care venea din sens opus.

În carnagiul creat au murit 10 oameni, patru de la căile ferate și șase pasageri, iar Gary Hart, chiar dacă a chemat poliția și ambulanța imediat, a primit cinci ani de închisoare, pentru fiecare persoană ucisă din cauza condusului neatent.

2. 28 martie 1979 - Three Mile Island

Cum a reușit oboseala să creeze cele mai mari dezastre din toate timpurile

Un alt accident nuclear a avut loc în Dauphin, Pennsylvania, pe 28 martie 1979, la ora patru dimineața. Acesta putea fi evitat, cauza fiind legată tot de somn, iar problema este oarecum înrudită cu Cernobîl.

O valvă s-a blocat pe poziția deschisă, într-o parte mai puțin importantă, nenucleară, a centralei, și pe acolo a început să iaspă agent de răcire.

Valva s-a deschis automat pentru e elimina din presiunea formată în urma unui defect mecanic care bloca apa, care trebuia să ajungă la generator. Valva nu s-a mai închis după ce presiunea s-a stabilizat, iar instrumentele din camera de control nu au arătat acest lucru. Până când oamenii, literalmente s-au trezit și și-au dat seama ce se întămplă, miezul reactorului se topise.

Aceștia nu știau că au probleme de răcire și au luat și mai multe decizii greșite care au agravat și mai tare situația. În urma anchetei s-a descoperit că oboseala a fost factorul principal în luarea deciziilor, care ar fi putut salva totul dacă erau gândite lucid.

3. 24 martie 1989 - Exxon Valdez

Cum a reușit oboseala să creeze cele mai mari dezastre din toate timpurile

Un alt dezastru pentru mediu a avut loc pe 24 martie 1989, la ora 12 noaptea, lângă Alaska, în America.

Cu siguranță mulți conducători știu că acea senzație pe care o au noaptea când de la oboseală nu sunt siguri dacă sunt treji sau nu. Acest lucru s-a întămplat și în privința conducătorilor de pe vasul Exxon Valdez.

Vasul se îndrepta înspre California, pe o rută pe care o făcuse de aproape 10 mii de ori în ultimii 10 ani. Căpitanul Joseph Hazelwood, trebuia să navigheze vasul de 300 de metri, dar pentru că băuse în seara aceea și era beat, l-a rugat pe un coleg, Gregory Cousins, să preia controlul vasului și să meargă tot înainte. Acesta, deși nu er beat, era mai rău decât căpitanul, pentru că în ultimele 48 de ore dormise doar șase ore, astfel că atunci când a virat pentru a ocoli o zonă cu gheață, a intrat pe pilot automat și uitat să mai vireze înapoi lovindu-se d eun recif de corali pe care îl cunoștea toată lumea.

Accidentul a rupt opt dintre cele 11 rezervoare de țiței și a pierdut 49 de milioane de litri care au costat peste două miliarde de dolari pentru a fi curățat, a adus daune de peste 25 de milioane de dolari vasului și a acoperit cu țiței peste 2.000 de km de țărm. Nenumărate animale și plante au avut de suferit în urma deversării.

4. 28 ianuarie, 1986 - Challanger

Cum a reușit oboseala să creeze cele mai mari dezastre din toate timpurile

Lansatul unei navete spațiale u este un lucru pe care îl faci peste noapte, e vorba de ani de zile de pregătire, de mulți oameni și de muștă muncă, care necesită nopți nedormite.

Naveta Challanger, urmărită de milioane de oameni la televizor, la doar 73 de secunde după ce a decolat, a explodat în aer. A avut șapte membri ai echipajului la bord, care și-au pierdut viața, iar acest moment al morții este dezbătut, unii spun că explozia a vut loc la destul d e mare distanță de membri echipajului încât aceștia să nu fi murit, însă au murit la căderea în ocean.

Și în acest caz oboseala a fost implicată. Oamenii au spus că orele muncite în plus pentru pregătirea lansării, au fost important care au dus la erorile umane, cauzatoare ale accidentului.

5. 2 decembrie 1984 - Bhopal

Cum a reușit oboseala să creeze cele mai mari dezastre din toate timpurile

Catastrofa de la Bhopal este numele sub care este cunoscut unul dintre cele mai grave accidente industriale din lume și care s-a soldat cu peste 15.000 de victime și cu peste 500.000 de persoane afectate în mod direct. Evenimentul s-a petrecut în noaptea de 2 spre 3 decembrie 1984 în apropierea orașului Bhopal și a constat în eliberarea în atmosferă a peste 45 de tone de derivat gazos de cianură din incinta uzinei Union Carbide India.

Efectele catastrofei continuă să se manifeste la mulți ani după accident: s-au născut sute de copii cu deficiențe neuro-motorii, orbi sau cu alte dizabilități și malformații, mai ales la nivelul sistemului osos sau sistemului muscular.

În iunie 2010, opt persoane, printre care și președintele uzinei, Warren Anderson, au fost declarate vinovate de către un tribunal indian și au primit o amendă de 100.000 de rupii (2.100 de dolari) și doi ani de închisoare.

În 1989, Union Carbide a acordat guvernului indian suma de 470 milioane de dolari ca despăgubiri și a susținut obligația autorităților locale de curățire a zonei infestate. Ulterior, victimele și familile acestora aveau să acuze guvernul pentru întârierea distribuirii acestor fonduri. Mai mult, după verdict, Compania Union Carbide a dat o declarație de presă susținând că nu ar mai avea nicio legătură cu dezastrul de la Bhopal, deoarece în 1994 vânduse fabrica companiei Carbide India Limited (UCIL), redenumită ulterior Eveready Industries.

Berea e sacră în Belgia! A fost purtată pe străzi, într-o procesiune solemnă, iar apoi a fost binecuvântată în biserică... Curiozitatea unui băiețel de 13 ani a ajutat la rezolvarea unui caz de dispariție de acum 27 de ani:  "Aceasta este...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x