Fosilele celei mai vechi balene, descoperite in Antarctica. Au o vechime de circa 49 de milioane de ani

Cercetatorii argenitinieni au descoperit in Antarctica ceea ce ar putea fi ramasitele fosilizate ale celei mai vechi balene care traia exclusiv in mediul marin, informeaza Associated Press.

Coordonatorul cercetarilor, Marcelo Reguero, care a condus o echipa compusa din oameni de stiinta din Argentina si Suedia, a anuntat ca fosila descoperita in februarie a fost datata si are o vechime de circa 49 de milioane de ani. In ceea ce priveste evolutia speciilor, aceasta vechime nu este departata de cea a proto-balenelor, fosile datate la 53 de milioane de ani in urma.

Proto-balenele erau amfibieni, avand capacitatea sa traiasca atat pe uscat cat si in apa. In contrast, fosila descoperita apartine unui animal din grupul Basilosauridae, o familie de balene complet acvatice.

"Importanta acestei descoperiri este faptul ca este cea mai veche balena care traia exclusiv in mediul acvatic", a declarat Reguero.

Paul Sereno, paleontolog la Universitatea din Chicago, sustine ca , daca descoperirea va rezista in fata testelor oamenilor de stiinta, va demonstra ca arheocetele, stramosii cetaceelor moderne, au evoluat mult mai rapid din amfibieni.

FOTO! Vezi cea mai tatuata femeie!... Vezi un top cu cele mai socante profetii care s-au adeverit!...