Foto de colecţie! "Benz Patent Motorwagen", primul automobil din lume. Cum arăta minunea şi ce însemna “full option” pe atunci

 
+5 click pentru
galerie

Pe 3 iulie 1886, primul automobil "vedea" lumina zilei! Cel care a dat lumii vehiculul a fost nimeni altul decât Karl Benz. Geniul german Karl Friedrich Benz este privit ca inventatorul primului vehicul conceput pentru a fi propulsat de un motor. Împreună cu Bertha Benz a creat imperiul Mercedes-Benz

Cum a luat naştere totul?
Acum 128 de ani, Karl Benz a avut un vis: de a crea primul automobil din lume. În câteva luni a reuşit să pună bazele lui. Maşina cu trei roţi, deşi seamănă cu trasurile motorizate ale acelor vremuri, a fost concepută special pentru a utiliza un motor cu ardere internă, în patru timpi.

Acesta are un singur cilindru, de 954 cmc, care producea iniţial 0,7 CP, dar apoi a ajuns apoi, trecând prin diferite faze de putere, la 2 CP. Permitea o viteză maximă de 16 km/h.
La data de 29 ianuarie 1886, Benz depunea la Berlin o cerere de brevetare a autovehiculului său cu trei roţi. De atunci, a fost considerată ziua oficială de naştere a automobilului. În acelaşi timp cu el, Gottlieb Daimler dezvolta primul automobil cu patru roţi.

În acest fel, în mod independent unul de celălalt, părinţii fondatori ai companiei Daimler AG şi ai mărcii Mercedes-Benz au pus bazele tuturor autoturismelor, autovehiculelor comerciale şi autobuzelor de astăzi.

Numele Benz avea să rămână în istorie, succesul era garantat!

Din modelul Benz Patent-Motorwagen au fost construite 25 de bucăţi din 1886 în 1894 cu motoare diferite, iar Mercedes cere în acest sens titlul de creator al primei maşini din istorie produsă şi vândută în serie. Prima comercializare în afara Germaniei a fost făcută de Emile Roger, care a devenit agentul exclusiv de vehicule şi de motoare Benz în Franţa.

Fişa tehnică pentru Benz Patent Motor Car Modelul III

Corp: tricicletă deschisă
Motor: un singur cilindru în patru timpi
Cilindre: 1.660 cm3
Putere: 2,5 CP (1,8 kW) la 500 rpm / min
Carburator: Carburator cu evaporare Benz
Valve: supapa de admisie, supapă automată de evacuare reglementată
Răcirea: răcire prin evaporare la radiator/apă
Lubrifierea: oliator cu picături şi grăsimi
Aprindere: aprindere Summer de înaltă tensiune
Rezervor: 4,5 litri în carburator
Pornirea: rotaţie a volantului
Transmiterea de cuplu: curea din piele de la motor la paşii scripete, diferenţial, 1 lanţ la fiecare roată din spate
Ambreiaj: nu
Transmisie: scripete fix cu două viteze, 2 viteze înainte
Schimbul: pârghie de acţionare cu mâna în direcţia manivelei pentru a muta centura între rolele
Cadru: ţevi din oţel
Suspensie faţă: roata din faţă în bifurcaţia de comandă, fără arcuri
Suspensie spate: punte rigidă, arcuri elicoidale
Direcţie: cremalieră şi pinion de direcţie, manivela de direcţie în centrul maşinii, frână de mână: frână din buşteni/anvelope spatele vehiculului
Pedala de frână: nu
Dimensiuni: 2700 x 1400 x 1450 mm
Carosabil: 1250 mm în spate
Roţile: cu spiţe din lemn, diametrul din faţă de 800 mm, din spate 1,125 mm
Pneuri: cele din faţă pline de cauciuc sau fier, cele din spate de fier
Greutate: 360 kg
Viteza maximă: 16 kilometri pe oră
Consum: aprox. 10 litri de ligroină la 100 de kilometri


 

facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI
PREMIUM

Mai multe