Aproape un milion de bucureșteni circulă în fiecare zi cu metroul. Aceasta invenție, care a fost prima dată pusă în practică în Anglia, salvează timpul multor români. Metroul acoperă punctele importante ale Capitalei și are în prezent 4 magistrale pe care se circulă, însă proiectul inițial nu arăta ca acum. Noi vă prezentăm harta metroului, așa cum a fost gândită în anul 1953.
Pentru satisfacerea cererii de transport în comun în Municipiul Bucureşti s-a impus la începutul anilor '70 introducerea unui nou mod de transport electric subteran - metroul - soluţie capabilă să contribuie la descongestionarea traficului de suprafaţă, asigurând în acelaşi timp, datorită unei viteze comerciale superioare, câştigul de timp pentru utilizatori, reducerea poluării cât şi creşterea confortului şi siguranţei oferite călătorilor.
Metroul fost inaugurat de Nicolae Ceaușescu pe 19 decembrie 1979, deși darea în exploatare a Magistralei 1 și începutul circulației între stațiile Semănătoarea și Timpuri Noi avuseseră loc cu o lună înainte. Sistemul este complet electrificat și constă din patru magistrale. Se află aproape în întregime la subsol, unica stație situată la suprafață fiind Berceni.
În prima fază a proiectului, cele patru linii legau centrul oraşului de zonele de est, vest şi nord şi urmau să fie parte ale celor patru magistrale diametrale, acesta fiind un principiu preluat de la metroul din Moscova.
Hartă metrou 1953 (Foto: economica.net)
Iată traseul celor patru magistrale:
1. Atelierele Griviţa (zona Chibrit-1 Mai)-Portul Bucureşti (actuala zonă Văcăreşti). Urma să aibă o lungime de 10,7 km şi 10 staţii.
2. Diametrala Nord-Sud, între Parcul de Cultură şi Odihnă IV Stalin (Parcul Herăstrău, în zona Pieţei Presei) şi Comuna Progresul (actualul cartier Progresul). Urma să aibă o lungime de 13,2 km şi 14 staţii.
3. Diametrala Est-Vest, de la Uzinele 23 August (actuala Faur) la Farbrica de Confecţiuni Gheorghe Gheorghiu Dej (zona Apaca), cu o lungime de 11,85 km şi 13 staţii.
4. Traseul diametral Colentina-Piaţa Rahovei. Linia pleca de la actualul Pod Colentina şi se oprea în zona actualei intersecţii dintre Calea Rahovei şi Antiaeriană. Magistrala avea 10,2 km şi 12 staţii.
Între timp, metroul cu varianta actuală rămâne principala alternativă a bucureștenilor pentru a se deplasa în Capitală.
Sursa: economica.net, wikipedia
Românii care vor să dea lovitura printre miliardarii planetei! Pregătesc moneda viitorului și se anunță deja un succes!... Stația Piața Romană, unică pentru peronul îngust și curbele periculoase. Totul, din ordinele Elenei Ceaușescu...