Neanderthalienii si-au creat singuri unelte, fara a intra in contact cu Homo sapiens

Oamenii de Neanderthal erau pasionati de noi descoperiri si au creat singuri diferite unelte, potrivit unui studiu al unui grup de cercetatori de la Universitatea din Colorado, citat de BBC News Online

Acest studiu ataca teoria potrivit careia cele mai apropiate "rude" ale omului au putut sa se dezvolte doar prin contactul cu Homo sapiens. Echipa de cercetatori sustine ca schimbarile climatice i-ar fi putut determina pe neanderthalieni sa faca inovatii, pentru a supravietui. Studiul va aparea in publicatia Journal of Archaeological Method and Theory, in decembrie.

"De fapt, eu ii reabilitez pe neanderthalieni. Erau mult mai inventivi decat credeam", a declarat Julien Riel-Salvatore, profesor de antropologie la Universitatea din Colorado, cel care a coordonat studiul care a durat sapte ani.

Oamenii de Neanderthal au fost descoperiti in Germania, in Valea Neander, langa Dusseldorf, in 1856. Se crede ca au trait in Europa si in unele parti ale Asiei. O examinare a fosilelor oamenilor de Neanderthal au demonstrat ca acestia aveau in proportie de 99,5-99,9% acelasi ADN ca oamenii moderni, ceea ce ii transforma in cele mai apropiate rude ale oamenilor de astazi.

Oamenii de Neanderthal erau scunzi, aveau corpuri cu musculatura bine dezvoltata, creiere mari si trasaturi faciale proeminente. Ei s-au desprins de linia evolutionara in urma cu 500.000 de ani si au disparut de pe Pamant in urma cu 30.000 de ani.

Inca de la descoperirea oamenilor de Neanderthal, antropologii au dorit sa afle secretele culturii lor disparute si daca ei au evoluat pe cont propriu sau prin intermediul contactului cu Homo sapiens.

Citeste continuarea articolul pe historia.ro