În Bruxelles a fost deschis primul supermarket non-profit, care acordă prioritate comerţului echitabil. Despre ce este vorba mai exact? Ei bine, magazinul administrat de și pentru membrii săi promovează cooperarea dintre consumtor și producător.
BEES, supermarketul non-profit, are la bază o politică ce presupune angajarea tuturor clienților, care trebuie să lucreze, lunar câte trei ore, reducând, astfel, costurile.Este vorba, deci, despre o economie colaborativă.
Clienţii supermarketului, colaboratori, sunt, în acelaşi timp, şi angajaţi şi proprietari, iar magazinul este deschis, exclusiv, membrilor săi. Astfel, cine vrea să se alăture proiectului, trebuie să îşi sacrifice o parte din timpul său și să-l petreacă în magazin, să rearanjeze rafturile de fructe și legume sau să împacheteze mirodenii.
Cu acest sistem, supermarketul non-profit economisește până la 65% din costul cu forța de muncă şi nici nu pune presiune pe producători.
„Am înființat supermarketul cooperativ BEES pentru a arăta că există o alternativă în sectorul alimentar și de distribuție, precum și pentru a aduce oamenii împreună pentru a discuta aspectele cheie din sectorul alimentar”, declară Enrico Sanso, co-fondator BEES.
Politica magazinului este să ofere membrilor săi produse mai accesibile, dar şi să acorde prioritate producătorilor locali. Iar cum clienţii sunt în acelaşi timp şi angajaţii magazinului, pot fi astfel siguri de calitatea produselor.
„Când veniți aici, este vorba despre mult mai mult decât să faceți cumpărături. Vedeți oameni cu care v-ați întâlnit într-o zi la coada de așteptare și a doua zi îi vedeți în spatele depozitului sau despachetând legumele”.
Cele mai neobișnuite job-uri te lasă fără cuvinte! Unele dintre ele există și în România și au salarii colosale... Toate secretele NUNȚII REGALE au fost dezvăluite! „Meghan Markle este o mireasă cu totul diferită!” De ce noua prințesă ...