Benjamin a venit din Belgia ca sa-si schimbe calificarea de pilot pe un alt tip de elicopter, mai performant. Avea nevoie de un antrenament teoretic si practic intensiv ca sa poata obtine o noua licenta. In Romania, a gasit conditiile ideale.
“Aici am gasit tipul de aeronava, imi convenea programul de training si nu in ultimul rand pretul. Este mai bun ca oriunde in alta parte in Europa. Pentru un antrenament pe acest tip de aeronava, pretul este aici in jur de 15.000 de euro, in timp ce altii cer inca 10.000 de euro in plus”, a declarat Benjamin.
Va ramane la studii o luna si apoi, cu noua licenta, isi va cauta de lucru in Belgia si Olanda. O parte dintre cursuri le va face in simulatorul de elicopter, pentru care va plati 110 euro pe ora. In strainatate, tariful ajunge si la 2.000 de euro.
Preturi mai mici sunt si atunci cand va urca la mansa. “De exemplu, o ora de zbor la noi pentru acest tip de elicopter e in jur de 1.800 de euro cu toate taxele. In Europa, nu gasesti sub 3.000 de euro”, a precizat Sorin Pintea, instructor de zbor.
Asa se face ca mai multi cursanti din tari ca Belgia, Grecia sau Croatia si-au luat licente romanesti. Cu care merg apoi sa se angajeze in orice colt al lumii.
Reprezentantii scolii spun ca au din ce in ce mai multe cereri, dar sunt nevoiti sa le refuze. Elicopterul scolii va avea, in curand, nevoie de o revizie generala care va costa aproape un milion de euro. Si deocamdata tarifele mici nu acopera aceste costuri.