Antena Căutare

Analiza: Masurile Guvernului din proiectul legii educatiei vor accentua problemele

Intr-o analiza, fostul ministru al Edu­ca­tiei Ecaterina Andronescu atrage atentia ca in privinta inva­ta­mantului preuniversitar exista probleme semnificative de continut in domenii care necesita decizii majore si foarte bine argumentate datorita efectelor pe termen lung.

A. Privind deciziile majore din invatamantul preuniversitar
I. Proiectul MECTS

In acelasi timp, exista probleme semnificative de continut in domenii care necesita decizii majore si foarte bine argumentate datorita efectelor pe termen lung asupra organizarii si functionarii sistemului, respectiv asupra caracteristicilor esentiale ale educatiei si formarii profesionale. Pentru relevanta lor in acest sens si pentru determinarea pe care o au fata de intregul continut al legislatiei educatiei sunt discutate in continuare in detaliu doua probleme:
1. Structura invatamantului preuniversitar - cu toate nivelurile educationale si modul in care este conceput in proiectul MECTS invatamantul obligatoriu;
2. Functionarea descentralizata a sistemului national de invatamant - domenii, competente partajate si responsabilitatile autoritatilor de toate tipurile.
Aceste doua probleme necesita decizii majore bine argumentate si luate pe baza de consultare cu toti detinatorii de interese pentru a permite continuarea procesului legislativ.


Structura invatamantului preuniversitar

In cadrul proiectului elaborat de MECTS este propusa o restructurare majora a invatamantului preuniversitar. Aceasta restructurare vizeaza urmatoarele:
- Prelungirea duratei invatamantului primar de la 4 la 5 clase prin introducerea clasei pregatitoare (grupa de varsta 6/7-7/8 ani) in cadrul acestui nivel educational;
- Prelungirea duratei invatamantului gimnazial de la 4 la 5 clase prin introducerea clasei a IX-a in cadrul acestui nivel educational;
- Scurtarea duratei invatamantului liceal de la 4 la 3 clase (clasele X-XII) datorita trecerii clasei a IX-a in invatamantul gimnazial.
in structura propusa durata invatamantului obligatoriu este de 10 clase, acesta incluzand invatamantul primar (clasa pregatitoare + clasele I-IV) si invatamantul gimnazial (clasele V-IX). Conform structurii propuse, pentru un progres scolar standard, aceasta durata inseamna inceperea invatamantului obligatoriu la 6/7 ani si finalizarea acestuia la 16/17 ani. in aceste conditii, absolventii invatamantului liceal vor avea varsta de 19/20 de ani (invatamant de zi, progres scolar standard).

Articolul continuă după reclamă

Tot articolul, in Jurnalul National

Olguta Vasilescu, suparata ca este verificata de ANI: Dau in judecata si cer bani de la padocul ala de catei... Roberta Anastase s-a descotorosit de Antena 3 si Realitatea TV...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei Miercuri, 20.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x