Antena Căutare

11 milioane de euro, pierdute printre sine

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a declarat, in timpul vizitei pe santierul caii ferate Bucuresti – Constanta, ca pe tronsonul Fundulea-Fetesti este "vraiste si haos", iar reprezentantilor constructorului ar trebui sa le fie rusine.


Astfel, in 2007, in decursul unui singur an, pentru sectorul dintre Baneasa si Fetesti au fost emise facturi de 70 de milioane de euro! Raportul de audit a verificat doar 40% din cheltuieli. Rezultatul a fost incredibil! Dintr-un total de 28 de milioane de euro, pentru 11 milioane nu s-a gasit justificare! Cum s-au furat 11 milioane de euro cu facturi cu tot? Raspunsul este simplu: masuratori facute din ochi, diverse suruburi si cabluri de otel, traverse, piese metalice... chestii ingineresti.

Cert este ca, desi auditorii au aratat CFR SA ca, din cauza faptului ca se lucreaza fara masuratori exacte, 11 milioane de euro nu isi gasesc justificarea, raspunsul a fost de-a dreptul incredibil! "Contractul de tip FIDIC nu cere masuratori exacte!" Nu cere contractul, dar plateste romanul de rand furaciunea cu nesimtire pe bani foarte multi! FIDIC specifica insa negru pe alb ca pentru fiecare cheltuiala sunt necesare "detalii justificative".

In contul sumei de 11 milioane au fost emise astfel 11 facturi pentru care auditorii nu au putut justifica raportul bani - servicii. Auditul vorbeste despre "aprecieri subiective ale consultantului" si intareste mentiunea ca nu exista justificari ale sumelor cheltuite. Potrivit raportului de audit, cele 11 facturi au fost emise catre SC Arcada SA, SC Terna SA si SC IMSAT SA. In consecinta, echipa de audit a solicitat CFR "prezentarea detaliilor justificative pentru un numar de cheltuieli si articole". In urma transmiterii documentelor, concluzia a fost simpla: "pentru majoritatea articolelor de cheltuieli, documentele nu pot proba cantitatile de lucrari solicitate pentru plata".

Potrivit Biroului de presa al CFR SA, pe sectiunea de cale ferata Bucuresti Baneasa - Fundulea, lucrarile au fost finalizate, iar pe sectiunile Fundulea - Lehliu si Lehliu - Ciulnita-Fetesti continua lucrarile de reabilitare. Finantarea lucrarilor de reabilitare pentru sectiunea Bucuresti Baneasa - Fetesti a fost asigurata atat din fonduri ex-ISPA, cat si din bani de la buget, valoarea fiind estimata la 300 de milioane de euro.

Citeste articolul complet pe Jurnalul

trei... Podul Basarab a trecut proba de rezistenta...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x