Premierul Victor Ponta a purtat discutii cu constructorii si a inaintat un nou termen. Astfel, pe 20 iulie autostrada Bucuresti-Ploiesti ar putea fi deschisa.
Totusi, termenul dat de Ponta nu pare sa-l convinga pe seful Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi, primul responsabil pentru tronsonul Bucuresti-Ploiesti. Exista multiple probleme ale lucrarii care nu par a putea fi rezolvate in doar 15 zile. Din cei 45 de kilometri pentru care erau prevazute trei benzi pe sens, mai putin de jumatate au fost construiti. Asta inseamna ca de la Moara Vlasiei, autostrada se ingusteaza brusc, iar circulatia se va ingreuna. Tot in aceeasi zona, s-a construit si singurul pasaj care face legatura cu un drum judetean.
Si pentru ca lucrarile trebuiau finalizate acum doi ani, penalizarile constructorilor cresc in fiecare zi. Cei mai multi bani vin de la companiile regilor asfaltului Dan Besciu si Costel Casuneanu. Sumele ajung la 11, respectiv 5 milioane de lei.
"O sa-l anunt pe ministrul Sanatatii ca toti cei 15 milioane pe care ii luam de la firmele care nu si-au facut treaba la timp ii dam la situatia disperata, la bolnavii cu boli incurabile", a declarat Victor Ponta.
Intarzierile sunt mult mai mari la autostrada care ar trebui sa lege Brasovul de vama Bors. Aceasta se termina brusc la Gilau, iar santierul este gol.
Din cei 117 kilometri pe care mai lucreaza compania Bechtel, doar 54 sunt finalizati. Pentru acestia, statul a platit 1,3 miliarde de euro, adica, in medie, 18 milioane de euro pe kilometru, de 3 ori mai mult decat costul standard pentru zona respectiva. In plus, celelalte sase tronsoane la care americanii de la Bechtel au renuntat in urma renegocierii contractului, vor fi scoase la licitatie cel mai curand in 2013.
FOTO: Intact Images
Proteste impotriva presedintelui Traian Basescu, in Piata Universitatii din Capitala... Prima zi de inscrieri la liceu - haos si imbulzeala!...