Live acumNeatza cu Razvan si Dani
Prime Time 20:00Sacrificiul

Ceferiştii ameninţă cu proteste. Care sunt cerințelor lor

Comitetul Director al Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) s-a reunit în data de 17 ianuarie 2019 pentru a stabili direcţiile de acţiune în primul semestru al anului. Cu această ocazie, s-a stabilit și faptul că, în data de 4 aprilie 2019, în contextul programului de activităţi pentru marcarea Zilei Feroviarului, se va organiza un miting de protest.

Comitetul Director al Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) s-a reunit în data de 17 ianuarie 2019 pentru a stabili direcţiile de acţiune în primul semestru al anului. Cu această ocazie, s-a stabilit și faptul că, în data de 4 aprilie 2019, în contextul programului de activităţi pentru marcarea Zilei Feroviarului, se va organiza un miting de protest.

Potrivit comunicatului, aceştia cer:

1. Adoptarea de urgenţă a Statutului Personalului Feroviar;

2. Ţara noastră este locomotiva Europei pe perioada Preşedinţiei României a Consiliului UE şi drept urmare, această oportunitate trebuie să fie folosită pentru obţinerea unor rezultate concrete privind alocarea fondurilor europene pentru modernizarea parcului de material rulant S.N.T.F.C. “CFR Călători” S.A., dar şi pentru a aduce infrastructura feroviară din România la standardele UE;

3. Guvernul României are obligaţia de a capitaliza S.N.T.F.C. “CFR Călători” S.A. în 2019 pentru modernizarea a cel puţin 600 de vagoane şi a circa 200 de locomotive;

4. Acordarea compensaţiilor reale (necesare) operatorilor de transport feroviar de călători (OTF-urilor) astfel încât S.N.T.F.C. “CFR Călători” S.A. să nu mai înregistreze în mod artificial pierderi, respectiv să se aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli (BVC-ul) CFR Călători pe 2019 pe profit 3%, aşa cum ar rezulta dacă compania ar fi corect compensată pentru serviciile publice de interes general realizate;

5.Numirea unui ministru al transporturilor competent. În ultimii doi ani, am avut 4 miniştri ai transporturilor iar în prezent există doar un ministru interimar;

6. Creşterea salariilor ceferiştilor cu 50%;

7.Anularea Ordinului Ministrului Transporturilor (OMT) nr. 1853 din 2018 şi a OMT nr. 1856 din 2018 ce pun în pericol siguranţa circulaţiei feroviare;

8.Accelerarea investiţiilor guvernamentale în infrastructura feroviară pentru eliminarea restricţiilor de viteză care gâtuiesc traficul feroviar din România şi care ne fac de râsul lumii în Uniunea Europeană.