Raportul privind accidentul aviatic din Apuseni menţionează că echipamentele de localizare pentru situaţii de urgenţă (ELT) nu au funcţionat pe frecvenţa prevăzută de Regulament, ci pe o alta, care nu permite localizarea.
Avionul prăbuşit în Apuseni, BN 2, era prevăzut cu un sistem ELT (Emergency Locator Transmitter), care porneşte automat în cazul unui impact şi emite pentru a facilita localizarea.
"Azi-noapte, dispecerul care a rămas la Şcoală a primit un telefon de la ROMATSA, care i-a spus: «Opriţi ELT-ul ăla, că ne înnebuneşte»". El se aude în cască, fiind un piuit continuu, pentru că emite pentru a fi localizat", a explicat, marţi, pilotul Valentin Ialomiţeanu la Gândul Live.
Vezi AICI continuarea declarației.
Foto: citynews.ro
Salvamontiştii, declaraţii cutremurătoare! "Am fi putut face mai multe"... Fotografii care te lasă fără cuvinte! Sicriul alb cu trupul neînsufleţit al Aureliei Ion a fost depus la Capelă...