Administraţiile a şapte oraşe din Europa vor învăţa din experienţa municipiului Alba Iulia cum îşi pot construi în timp scurt o strategie şi un manual de brand şi un plan de dezvoltare a acestuia pe termen lung.
Alba Iulia, singurul oraş din România care şi-a construit şi implementat un manual profesional de brand şi ale cărui progrese în domeniu au atras atenţia Comisiei Europene, este lider de parteneriat în proiectul "City-as-a-Startup, City branding strategies & smart city technologies", urmând să îşi transfere cunoştinţele sale, pas cu pas, către partenerii europeni implicaţi, astfel încât aceştia să îşi poată construi, la rândul lor, o strategie de brand puternică, personalizată.
La rândul său, coordonatorul local al proiectului, Maria Elena Seemann, a subliniat că Alba Iulia, care a început strategia de marketing din 2010, a fost "recunoscută de Comisia Europeană ca un exemplu de bune practici", ceea ce reprezintă "cea mai bună recomandare".
Pentru început, reprezentanţii oraşelor şi organizaţiilor cuprinse în ambele faze ale proiectului "City-as-a-Startup", împreună cu reprezentanţii Programului de finanţare URBACT III, s-au întâlnit, de marţi până joi, la Alba Iulia, pentru un prim demers comun în dezvoltarea strategiilor de brand.
„Au fost organizate workshop-uri în cadrul cărora oraşele partenere au avut ocazia să descopere ce am reuşit noi să facem în materie de city branding. Au văzut şi proiectele de smart city, care reprezintă, de asemenea, un exemplu de bun succes”, a precizat Seemann.
Proiectul beneficiază de finanţare nerambursabilă europeană în cadrul programului URBACT III, iar în prima sa fază, aprobată şi finanţată, alături de Alba Iulia, ca lider al reţelei de transfer, sunt incluse, ca beneficiari, oraşele Perugia, din Italia, şi Braganca, din Portugalia. În faza a doua a proiectului, se vor alătura oraşele Varna, din Bulgaria, Limerick, din Irlanda, Teguise City, din Insulele Canare, Districtul 22 din Budapesta şi Wroclaw, din Polonia.