Persoanele care folosesc internetul trebuie să fie foarte atente, întrucât a apărut un nou tip de fraudă, conform specialiștilor care atrag atenția că unii dintre utilizatori au picat în plasa hackerilor.
Așadar, se pare infractorii sunt sunt tehnicieni în spatele mai multor producători de sisteme de operare. Pretind mai apoi că le oferă ajutor utilizatorilor pentru probleme care, în realitate, nu există, iar utilizatorii plătesc zeci de mii de lei pentru serviciile de care nici măcar nu au nevoie. La nivel global, 6 din 10 persoane au picat pradă unor astfel de situaţi, 20% au continuat să discute cu hackerii, iar 10% dintre ele au pierdut sume importante de bani.
Polițiștii avertizează: Nouă înșelătorie prin telefon! Atenție la apelurile necunoscute!
Este cel mai nou model de atac, întrucât hackerii lucrează cu emoţiile utilizatorilor şi le promit rezolvarea unor probleme la sistemele de operare care, în realitate, nu există. Ţintele preferate ce cad frecvent pradă atacatorilor sunt vârstnicii, cu puţine cunoştinţe în domeniu.
"Se încearcă să se inducă ideea de urgenţă - „Acum este nevoie să intervenim” - şi de gravitate. „Este nevoie de intervenţia noastră pentru că altfel îţi pierzi datele, calculatorul este expus, este infectat cu un virus”. Se acţionează foarte mult în zona de social engineering, de încercare să convingi victima că trebuie să acţioneze imediat şi trebuie să aibă încredere în tine pentru că eşti singurul care îi poate oferi rapid suportul tehnic. De fapt nu este nevoie de el. Se falsifică un suport tehnic şi se încasează o sumă de bani pentru un serviciu inutil. În cel mai rău caz, obţinându-se acces la computer se poate instala malware sau sub pretextul de a securiza aplicaţiile pe rând, se pot accesa chiar şi aplicaţii de internet banking, cum a fost cazul în România. Persoanele cu care am stat de vorbă au povestit despre abilităţi de comunicare foarte bune ale celor care i-au sunat. Foarte convingători. Inclusiv se prezintă legitimaţii false ca să se facă credibili. Au răbdare, stau la telefon zeci de minute, chiar peste o oră ca să-şi convingă victima", a spus Magda Popescu, avocat Microsoft România, conform Digi24.
"Mama mea a avut o experienţă de genul ăsta. A accesat în mod neintenţionat un site de acest tip şi i-a apărut un mesaj cu foarte mult roşu - „Atenţie, ai virus”. Foarte interesantă a fost reacţia ei, pentru că ţinea telefonul în mână de parcă are o bombă şi nu ştia cum să mi-l aducă mai repede, să-i spun ce să facă", Comisar Sorin Stănică, serviciul prevenire IGPR
Comper 2019. Când se desfășoară Etapa II-a, programa și ce trebuie să știi... Epidemia de gripă a mai făcut două victime! Numărul morților a ajuns la 89! Unde au fost înregistrate ultimele două dece...