O româncă din elita astronomiei dezvăluie adevărul: „Există viață extraterestră!”

Recent, o echipă de astronomi condusă de o tânără româncă a confirmat existenţa unei exoplanete similare cu Terra.

Diana este un cercetător extrem de apreciat

Diana Dragomir are 33 de ani şi este exoplanetolog la Universitatea din Chicago. S-a născut în Bucureşti, unde a crescut alături de părinţii şi de sora ei până la vârsta de 11 ani, când au emigrat cu toţii la Montreal, în Canada.

La 33 de ani, românca plecată de 22 de ani din ţară, are un CV extrem de bogat, cu cercetări efectuate în cadrul unor universtităţi de prestigiu din Canada şi SUA, precum şi la NASA, descoperiri şi premii.

Diana este un cercetător extrem de apreciat

Cercetări efectuate cu telescopul spaţial Kepler au arătat că aproape fiecare stea are cel puţin o planetă, iar galaxia noastră conţine miliarde de stele.

În consecinţă, Diana Dragomir crede că există viaţă extraterestră în afara sistemului nostru solar.

''Din păcate nu vom putea ajunge la aceste planete în viitorul apropiat, deoarece distanţele sunt enorme. Doar între noi şi steaua cea mai apropiată - Proxima Centauri - sunt 39.900.000.000.000 de km şi chiar dacă am putea voiaja la o zecime din viteza luminii ne-ar lua peste 40 de ani ca să ajungem până acolo. Şi nici nu ştim dacă această stea are o planetă asemănătoare cu Pământul. În schimb, cu telescoape din ce în ce mai puternice sper ca în următoarele decenii vom putea observa semne de viaţă pe o exoplanetă'', crede aceasta.

Citește restul interviului pe descopera.ro!

Ai grijă de tine! Ce să faci ca să nu aluneci pe gheaţă... Abonează-te acum la Jurnalul Național, 100 de premii puse în joc!...