Live acumChefi la Cutite
Prime Time 20:00Chefi la Cutite

Vești proaste pentru zeci de mii de români! Cât îi costă pe români să-și lase mașinile la terminalul Străulești! Prețul nu e deloc mic 

Capitala este sufocată de maşini, iar autorităţile se pregătesc să inaugureze, în stil românesc, cea mai modernă parcare din ţară. Metrorex şi-ar dori să-i încurajeze pe români să lase maşinile şi să ia metroul.

Capitala este sufocată de maşini, iar autorităţile se pregătesc să inaugureze, în stil românesc, cea mai modernă parcare din ţară. Metrorex şi-ar dori să-i încurajeze pe români să lase maşinile şi să ia metroul. Dar le cere bani mulţi. Culmea, aproape la fel de mult cât ar plăti dacă ar merge cu autoturismul până la serviciu şi ar parca în spaţiul amenjat de firmă. Paradoxul s-ar putea traduce simplu. Ar putea fi încă o investiţie abandonată.

Terminalul Străuleşti are trei niveluri subterane şi 660 de locuri de parcare. Metrorex vrea ca cei care care ajung în zona de nord a Capitalei să-şi lase aici maşinile şi să-şi continue călătoria în oraş cu metroul, tramvaiul sau cu autobuzul. Doar că parcarea publică nu va fi gratuită, aşa cum îşi imaginau mulţi şoferi. Sau cum ar fi trebuit să fie într-o zonă unde infrastructura de la suprafaţă e depăşită, iar statul tocmai a investit într-o parcare modernă.

Adică, un leu pe oră. Însă, dacă un angajat stă la serviciu nouă-zece ore, nu pleacă imediat după ce se încheie programul şi mai petrecere cel puţin o oră în mijloacele de transport în comun, ajunge să se întoarcă la maşină după 12 ore. Asta înseamnă că va plăti doar pentru parcarea la metrou 240 de lei lunar. Aproape cât costă abonamentul pentru o parcare privată.

”Sunt mai multe elemente care trebuie luate în calcul: cât ar fi costat să se deplaseze cu maşina, timpul pe care îl câştigă, parcarea acolo unde ar fi trebuit să parcheze şi, în mod sigur, varianta aceasta este mai economică decât cealaltă variantă. Timpul, după cum ştiţi, e nepreţuit.”, declară directorul Metrorex.

Autorităţile se gândesc totuşi să introducă un fel de abonament pentru cei care folosesc mai des parcarea, dar şi reduceri pentru abonaţii Metrorex.

Şi în zona Pipera din Capitală, maşinile sunt parcate peste tot. Şi aici ar putea apărea o staţie intermodală, spune directorul Metrorex.


Recomandari