O rochie, spre exemplu, pleaca din fabrica la pretul de 29 de euro si se vinde in magazinele din Europa cu 145 de euro. Un trenci care costa 50 de euro, ajunge sa fie vandut in magazinele europene cu 245 de euro.
Aceleasi preturi le gasim si in magazinele din mall-uri. Pentru unele produse, clientii dau de cinci ori mai mult decat pretul fabricii. Diferenta poate fi si mai mare. “Pretul poate fi multiplicat cam de cinci ori, in medie, pentru un produs de calitate medie, de sase-sapte ori pentru un produs creator si de 10 ori poate pentru un prod de lux”, spune Adrian Bajenaru, directorul general al unei fabric de confectii.
Pretul stabilit de comerciant se calculeaza in functie de mai multe criterii. De la chiria magazinului pana la costuri de promovare a produselor, iar cea mai mare parte din bani se recupereaza din buzunarul clientului.
In mall-uri, spre exemplu, pretul unui sacou vandut intr-un magazin premium incepe de la 400 de lei. Un trenci costa peste 600 de lei, iar pretul unei geci de piele sare de 1.000 de lei.
Produsele care nu se scumpesc excesiv de la poarta fabricii pana la raft sunt cele vandute exclusiv pe piata din Romania si care nu sunt distribuite in magazine conscrate.
Rasfatatii din casele de protocol versus oamenii din Romania reala... Au inceput scoala cu forte proaspete: Doua eleve s-au luat la bataie in zapada...