- Liga Națiunilor: România vs. Kosovo se vede vineri, 15 noiembrie, de la 21:45, pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Ancheta parlamentara din Romania a descoperit doar cinci avioane suspecte si opt zboruri ale acestora. Presedintele acelei comisii, Norica Nicolai, sustine ca, de fapt, au fost mai multe investigate: “Am investigat chiar mai multe zboruri, chiar 16-17, toate contractate de CIA de la diferite companii, si toate suspectate de a avea la bord detinuti”.
Documentele aflate in posesia reporterilor de la Observator demonstreaza fara niciun dubiu ca 14 zboruri au fost efectuate in Romania cu 10 avioane inchiriate de CIA. Iar numarul mare indica rolul important jucat de Romania in programul CIA.
“Avem mai multe zboruri in Romania decat, sa spunem, in Lituania, din cunostintele noastre. Se pare ca a jucat un rol central in acest program intre 2003 si sfarsitul lui 2005”, spune Crofton Black, investigator din partea organizatiei Reprive.
N88ZL, inmatricularea unui Boeing 707. Preferatul rapoartelor internationale si al anchetei parlamentare din Lituania. A efectuat mai multe zboruri din Kabul la Vilnius, cu detinuti la bord. Pe 17 iulie 2004, aterizeaza la Baneasa. Planul de zbor pe ruta Washington DC - Kabul contine indicatii exprese pentru falsificarea datelor declarate la aterizarea in Romania.
“Domnule Colgiu, nu mi-am permis niciodata sa-mi imaginez ca CIA-ul depune planuri de zbor false. Nu era nici calitatea noastra. Adresati-va CIA-ul si in tot demersul dumneavoastra adresati-va CIA-ul”, declara Ioan Talpes, fost consilier presidential pe problem de securitate nationala.
Alte avioane CIA sosesc la Baneasa in anii 2003, 2004 si 2005. Aeronove Gulfstream cu inmatricularile americane N308AB, N789DK, N288KA, N860JB si N1HC. Sase zboruri pana acum secrete. Toate unind, prin Bucuresti, Afganistanul cu centrele de detentie ale CIA.
“Vin din acelasi univers ca si zborurile companiei Richmore, care stim ca au fost contractate de CIA, mai precizeaza Crofton Black.
Confirmarea vine din partea fostului consilier pe probleme de siguranta nationala: “Da ! Si pot spune ca si azi sunt avioane ale CIA care aterizeaza pe aeroporturile romanesti si continua, mai departe, misiunile lor, pentru ca noi suntem intr-o alianta”.
Iar datele arata ca acest lucru s-a intamplat. N368CE si N34315, alte Boeing-uri, alte inmatriculari americane. Alte companii private. Documentele aflate in posesia noastra sustin ca aceste avioane au efectuat impreuna nu mai putin de 105 escale pe aeroportul Baneasa, intre 2006 si 2007. Iar aceste avioane sunt suspectate ca au facut parte din programul secret al CIA. La scurt timp au reaparut pe aeroporturile din Baneasa si Otopeni. Cu alte inmatriculari: N731VA si N732VA. Dar si alta companie, Vision Airlinesc Inc.
Schimbare remarcata imediat de angajatii aeroportului. “Avioanele erau albe cu gri, nu erau inscriptionate in niciun fel si numarul acela de inmatriculare de pe coada avionului era schimbat periodic. Cu toate ca eu cred ca era acelasi avion. Le schimbau doar inmatricularea”, sustine un martor la zborurile secrete de pe aeroportul Baneasa.
Documentele dintr-un proces deschis in Statele Unite arata ca Vision Airlines efectueaza zboruri pentru Guvernul Statelor Unite in zone sensibile, precum Kabul si Bagdad. Si asta in cadrul razboiului global impotriva terorismului. Mai mult, Vision Airlines lucreaza pentru Capital Aviation, o companie platita generos chiar de CIA.
Avioanele acestei companii au efectuat numeroase zboruri pe aeroporturile bucurestene pana de curand. Nu au facut subiectul niciunei investigatii in Romania.
Profesoara de canto acuzata ca a furat bani din gentile studentilor ar fi pagubit-o si pe fiica lui Horia Moculescu... Atentie la cumparaturi! Carnea de pui injectata cu apa se vinde si la noi...