Canalul Dunăre-Bucureşti, un proiect început de Nicolae Ceaușescu în urmă cu aproximativ 30 de ani, se află pe masa autorităților. Până la sfârşitul anului, se va relua licitaţia pentru transformarea albiei Argeşului în canal navigabil.
În câţiva ani, vapoare pline cu mărfuri şi persoane ar trebui să ajungă până în Capitală.
Visul de a lega Dunărea de Bucureşti a fost demult lăsat uitării. Pe şantierul început în 1986, au mai rămas doar ruinele unui proiect ambiţios.
Ce nu a putut fi furat sau distrus de trecerea timpului, zace năpădit de vegetaţie. Dar autorităţile promit că vor finaliza, în următorii ani, cei 73 de kilometri de canal care leagă Lacul Morii de Râul Argeş. Iar de acolo, vapoarele îşi vor continua traseul până în sud, la Dunăre.
Proiectul includea patru ecluze şi trei porturi, două chiar lângă Bucureşti, în comuna 1 Decembrie şi la Glina. Canalul este proiectat să aibă o lăţime de 80 de metri, o adâncime de 4 metri şi jumătate, iar diferenţa de nivel între Capitală şi Olteniţa ar fi fost de 53 de metri. Puţine construcţii au mai rămas astăzi în picioare.
Acum, practic, lucrările trebuie reluate de la zero. O investiţie care s-ar ridica la peste un miliard de euro.
Fostul viceprimar al Capitalei, Răzvan Murgeanu, a fost printre cei care au lucrat la canalul Dunăre - Bucureşti. Un proiect prin care Nicolae Ceauşescu ar fi vrut să transforme capitala în port.v
Guvernanţii promit că realizarea Canalului Dunăre-Bucureşti va fi doar unul dintre cele 15 proiecte realizate în parteneriat cu diverşi investitori privaţi.
Incident TERIBIL la malul mării! Trei copii chinezi au fost atacați de o pisică ... Veste extraordinară pentru pensionari! Se dau BANI de la PRIMĂRIE pentru bătrâni. Cum pot intra în posesia acestora...