In aceasta primavara vor incepe lucrarile la linia de metrou denumita L 5 Drumul Taberei, de la Raul Doamnei pana in Pantelimon (foto - linia rosie). Intr-o prima faza se vor efectua lucrari la structura statiilor si a tunelelor de metrou pe tronsonul Drumul Taberei - Eroilor. Finantarea este asigurata aici dintr-un credit BEI. Estimam ca acest tronson va fi dat in folosinta cu calatori in 2014-2015. Iar constructia celor trei linii noi ar putea fi terminata in anul 2020 daca finantarea este ritmica, locuitorii rabdatori si constructorii seriosi"
"In finantarea pentru primul tronson avem prevazuta si achizitionarea de 37 de trenuri noi. 16 vor fi cumparate foarte curand pentru inlocuirea trenurilor vechi care circula pe liniile aflate in exploatare, iar 21 vor fi achizitionate atunci cand pu¬nem in functiune Linia 5. In etapa a doua, vom organiza licitatie pentru executarea lucrarilor la tunele si statii pe tronsonul Eroilor - Piata Iancului si speram sa incepem lucrarile in 2012. Anul viitor vom organiza licitatia pentru ultimul tronson al liniei, Iancului - Pantelimon. Estimam ca in 2017-2018, daca nu exista intarzieri ori sincope in finantare, Linia 5 de metrou Drumul Taberei ar putea fi gata integral",
Check-in la Gara de Nord
Aeroporturile Henri Coanda si Baneasa vor fi legate de garile Baneasa, Basarab, Gara de Nord - unde s-ar putea face si "check-in" pentru cei care pleaca cu avionul de pe cele doua aeroporturi, dupa cum ne-a precizat directorul general al Metrorex SA, Gheorghe Udriste. Aceasta va fi Linia 6 - care face legatura retelei de metrou a municipiului Bucuresti cu aeroporturile. Lucrarile sunt programate sa inceapa la jumatatea anului 2012 si se estimeaza ca in sase-sapte ani sa fie terminate, adica in 2019 cel mai tarziu ar putea fi puse in functiune cu calatori.
Aici, finantarea majora este dintr-un "credit foarte ieftin" obtinut de la Banca Japoniei, restul fiind suportat de la bugetul de stat. Creditul de la Banca Japoniei, in valoare de 320 de milioane de euro (41 de miliarde de yeni), este rambursabil in 25 de ani, cu o perioada de gratie de sapte ani si o dobanda de doar 1,5% pe an. "Initial, proiectul pentru obtinerea creditului l-am facut in 2006, pe vremea cand eram la Primaria Capitalei, la Directia Infrastructura si Servicii Publice. Ulterior, Primaria Capitalei si-a declinat capabilitatea si l-am preluat la Ministerul Transporturilor. Actele finale de imprumut le-a semnat din partea statului roman presedintele Traian Basescu in 2010, la Tokyo", ne-a precizat directorul general al Metrorex. Acesta a subliniat ca exista spatii la Gara de Nord unde s-ar putea infiinta puncte de "check-in", pentru usurarea pasagerilor care calatoresc mai departe cu avionul. Bagajele lor pot fi puse in vagoane speciale atasate la trenurile de metrou. "In viitor, intentionam sa legam si a patra gara la aceasta linie: Gara Progresul. Legatura se poate face prin prelungirea actualei Linii 4 de la Gara de Nord - Piata Eroii Revolutiei - Gara Progresul, dar inca nu e stabilit cu exactitate traseul, poate suporta modificari. Abia lansam studiul de fezabilitate pentru continuarea acestei linii", ne-a precizat Gheorghe Udriste.
"Park and ride" la Lacul Straulesti
"Metrorex intentioneaza sa construiasca la Lacul Straulesti primul terminal intermodal pentru transportul interjudetean. Vom construi primul «park and ride», parcheaza si calatoreste mai departe. In contul taxei de calatorie va fi inclusa si parcarea sau, invers spunand, in costul parcarii este inclusa si calatoria spre interiorul Capitalei. Acum este in functiune tronsonul 1 Mai - Pajura - Parc Bazilescu . Saptamana aceasta, joi, in Consiliul interministerial vom obtine aprobarea pentru inca doua statii: Laminorului si Lac Straulesti. In maximum trei ani, deci in 2014, le dam in folosinta", ne-a spus seful Metrorex.
sursa: Jurnalul.ro