Cele patru echipe BMW - BMW Team Schnitzer, BMW Team RBM, BMW Team RMG si nou-venita in DTM, BMW Team MTEK - se vor confrunta cu numeroase provocari de-a lungul sezonului 2013. Pneurile alternative si Drag Reduction System (DRS / sistemul de reducere a rezistentei aerodinamice) vor face cursele si mai atractive si vor permite mai multe manevre de depasire. De asemenea, weekend-ul de cursa a fost condensat: programul cuprinde o singura sesiune de antrenamente, sambata dimineata, dupa care in cursul dupa-amiezei este sedinta de calificari prin care se va stabili grila de start pentru cursa de duminica.
Jens Marquardt, directorul BMW Motorsport, a declarat ca "Suntem campionii DTM in exercitiu si, in consecinta, suntem in pozitia ideala in care ti-ai dori sa te afli. Ne bucuram de acest rol. Totusi, cu doi adversari puternici precum Audi si Mercedes-Benz, niciodata nu trebuie sa te relaxezi. Trebuie sa muncesti la maximum pentru a fi sigur ca intotdeauna esti competitiv. Acest lucru l-am facut de-a lungul pauzei de iarna. Un lucru este clar: va fi imposibil sa repetam acea forma de succes istoric - castigarea titlului in anul revenirii. Din acest motiv nu vom uita cu usurinta momentele care au urmat dupa incheierea finalei 2012 de la Hockenheim. Cel de-al doilea an al nostru in DTM se apropie cu rapiditate si multe lucruri s-au schimbat. Inovatiile tehnice precum DRS si pneurile alternative, impreuna cu week-endurile de cursa mai scurte vor reprezenta o provocare pentru echipe si piloti. Mai mult, acesta este primul an in care evoluam cu patru echipe si opt piloti. Fara indoiala, sezonul va fi extrem de atractiv pentru toti cei implicati si pentru fani. Sunt foarte incantat ca asteptarea a luat sfarsit."
De asemenea, pilotul Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) a precizat ca “Hockenheim este unul din circuitele mele favorite din calendarul DTM. Cursa de deschidere va fi una emotionanta pentru mine. Anul trecut, aici am reusit sa-mi asigur primul titlu DTM. Sunt foarte motivat si sunt pregatit sa dovedesc ca am meritat titlul. Intotdeauna este foarte distractiv sa pilotezi pe Hockenheimring. Mai mult, abia astept intalnirea cu fanii. Am un sentiment special cand stiu ca BMW Bank M3 DTM va avea numarul de concurs 1". Iar Augusto Farfus (BMW Team RBM)a spus si el ca “desi pregatirile pentru noul sezon au fost foarte scurte, suntem gata de start. Este un sentiment deosebit sa revenim la Hockenheim - circuitul pe care anul trecut am reusit acel rezultat istoric. Intrarea in Motodrom este unica. Treci printr-un viraj larg de dreapta si brusc esti in fata tribunelor arhipline. De fiecare data este un sentiment deosebit. Imi plac si trecerile succesive de la sectiunile rapide la cele lente de la Hockenheim. Este un circuit extraordinar."
Plus de 7 km/h cu DRS
Din acest sezon, doua elemente importante vor face cursele din DTM si mai atractive: DRS-ul si pneurile alternative. Sistemul de reducere a rezistentei aerodinamice (DRS / Drag Reduction System) permite pilotilor, o data pe tur, sa reduca unghiul eleronului spate cu 15 grade. Operatiunea este efectuata prin apasarea unui buton de pe volan in cazul in care masina din fata este suficient de aproape pe linia de start-sosire. Astfel, viteza creste cu 7 km/h si depasirea devine mai usoara, insa nu la fel de facila precum in Formula 1.
Pneuri alternative doar pentru cursa
Hankook, furnizorul exclusiv de cauciucuri in DTM, a dezvoltat asa-numitul pneu alternativ pentru sezonul 2013. Cu acest tip de "guma", pilotul poate reusi timpi mai buni pe turul de circuit. Dar avantajul este disponibil doar pe parcursul a catorva tururi! Ambele tipuri de pneuri trebuie utilizate pe durata unei curse, dar pneul alternativ nu poate fi testat anterior.
S-a schimbat regula pit stop-urilor
Durata unei curse in DTM nu poate depasi 70 de minute. Fata de anul trecut, cand existau doua ferestre in care pilotii trebuiau sa efectueze cele doua pit stop-uri obligatorii, regulamentul din acest an permite efectuarea opririlor pentru schimbarea pneurilor in orice moment al cursei, cu exceptia primelor trei si a ultimelor trei tururi.
Statistici Hockenheim:
Tururi 42 tururi
Lungime tur 4,574 km
Timpi de Pole Position in 2012
Mattias Ekström (Suedia), 1:34,680 (Hockenheim I)
Augusto Farfus (Brazilia), 1:34,140 (Hockenheim II)
Castigatori 2012
Gary Paffett (Marea Britanie, Hockenheim I)
Bruno Spengler (Canada, Hockenheim II)
Calendarul sezonului 2013:
5 mai - Hockenheim (Germania); 19 mai - Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie - Spielberg (Austria); 16 iunie - Lausitzring (Germania); 14 iulie - Norisring (Germania); 4 august - Moscova (Rusia); 18 august - Nürburgring (Germania); 15 septembrie - Oschersleben (Germania); 29 septembrie - Zandvoort (Olanda); 20 octombrie - Hockenheim (Germania).