Per ansamblu, Abu Dhabi Desert Challenge, prima etapa din actualul sezon al Campionatului Mondial de Rally-Raid (FIM), a fost un raliu in care toti cei trei piloti Vectra Racing inscrisi au avut o evolutie constanta.
Emanuel Gyenes a avut de dus o lupta grea la clasa Open, el fiind nevoit sa se impuna in fata lui Tim Trenker, campionul mondial en titre al clasei unde sunt inscrise motoare peste 450 cmc.
Pe langa pilotul german, pentru care Emiratele Arabe Unite au devenit a doua casa, Mani a mai avut un adversar puternic in persoana polonezului Marek Dabrowski si el o prezenta constanta in rally-raidurile sezoanelor precedente.
Totusi, chiar daca in cea mai grea zi a raliului Mani s-a clasat in fata celor doi, fiind cel mai rapid pilot care utilizeaza o motocicleta cu motor mai mare de 450 cmc, in clasamentul final al raliului satmareanul ocupa locul 3. Dupa ce a cazut foarte rau in penultima speciala (unde a fost cel mai rapid la Open), lui Mani i-a fost foarte greu sa continuie in acelasi ritm si in ultima zi acuzand dureri de clavicula.
Rezultatul lui Mani Gyenes de la Abu Dhabi Desert Challenge este trecut in istoria sportului cu motor din Romania ca cel de al patrulea podium obtinut de un sportiv roman in Mondialul de Rally-Raid. Doua din clasarile pe podium in acest campionat ii apartin lui Marcel Butuza (cea mai recenta - locul 3 clasa Productie in Raliul Tunisiei 2010) si una tot lui Mani, care in 2009 a castigat Raliul Marocului la clasa Productie.
Marea surpriza de la Abu Dhabi a fost Adrian Raduta. Dublu campion est-european de motocross MX1 si multiplu campion national, Adi a debutat in rally-raid cu ocazia acestei etape din Emiratele Arabe Unite si s-a acomodat foarte repede cu motocicleta si navigatia.
Dupa ce a invatat ce inseamna un road-book de rally-raid de la colegii sai Mani Gyenes, Alex Garbacea si Romeo Duicu si s-a obisnuit cu motocicleta (200 kg), Adi a facut un raliu bun terminand in patru din cele cinci probe speciale in primii 30. Pilotul bucurestean a avut parte la debut si de un "botez al prafului".
In ultima proba speciala rula in spatele unui alt concurent si cand a iesit din praful acestuia pentru a-l depasi a intrat direct intr-o movila. Din cauza vitezei, a fost proiectat peste motocicleta si s-a lovit destul de tare la spate. A reusit insa sa ajunga pana la punctul de asitenta, unde au fost remediate problemele tehnice aparute la motocicleta in urma cazaturii si unde a decis impreuna cu medicii ca poate continua. La final raliului, Adi s-a clasat al patrulea la Open si pe 16 la general.
Dupa ce a absentat de la Dakar 2011, Alex Garbacea a revenit in rally-raid cu ocazia Desert Challenge si a reusit sa se reacomodeze destul de greu cu aceste competitii din cauza temperaturilor extrem de ridicate din desertul Liwa (parte a Marelui Desert al Arabiei). In final, Alex a ocupat locul 7 in clasamentul Open si 24 la general.
Clasament general Abu Dhabi Desert Challenge
1. Marc Coma (KTM - 450) 18h28'00
2. Helder Rodrigues (Yamaha - 450) +5'21
3. Jakub Przygonski (KTM - 450) +12'43
...................................................................................
12. Emanuel Gyenes (KTM - 690) +1h42'37
..............................................................................
16. Adrian Raduta (KTM - 690) +2h53'26
..............................................................................
24. Alex Garbacea (KTM - 690) +4h55'25
...................................................................................
Clasament Open Abu Dhabi Desert Challenge
1. Marek Dabrowski
2. Tim Trenker
3. Emanuel Gyenes
4. Adrian Raduta
................................................
7. Alex Garbacea
...............................................
Universitatea Craiova - Pandurii Targu Jiu 0-2 / Muica suntem neam de Lemn(aru)... Injuratura din meciul cu West Ham l-a costat 700.000 de euro pe Rooney...