Antena Căutare

Băutura care reduce riscul de demență. Mulți o consumă zilnic, fără să știe ce beneficii uimitoare are

Oamenii de știintă au descoperit un potențial aliat în lupta împotriva demenței. Mulți consumă această băutură, fără să știe ce beneficii uimitoare are.

Galerie
Oamenii de știintă au descoperit un potențial aliat în lupta împotriva demenței. Mulți consumă această băutură, fără să știe ce beneficii uimitoare are.

Un nou studiu, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Verona, sugerează că un singur shot de espresso pe zi ar putea avea un impact semnificativ asupra reducerii riscului de apariție a demenței, în special a bolii Alzheimer.

Citește și: Ce este și cum se manifestă Eris, o nouă variantă de coronavirus. EG.5 circulă în SUA, China, dar şi în Europa

Alimentul care reduce riscul de demență. Mulți îl consumă zilnic, fără să știe ce beneficii uimitoare are

Autorul principal al studiului, profesorul Mariapina D'Onofrio, și echipa sa au cercetat efectele consumului de espresso asupra creierului. Ei s-au concentrat în special pe capacitatea acestui tip de cafea de a contracara formarea proteinelor Tau, conform The Sun.

Articolul continuă după reclamă

Aceste proteine sunt cunoscute pentru că se acumulează în creierul persoanelor cu boli neurodegenerative, inclusiv Alzheimer.

Cercetările recente indică faptul că acești compuși din espresso descompun în mod activ proteinele Tau, prevenind astfel daunele pe care acestea le provoaca neuronilor și declinul cognitiv ulterior.

Rezultatele lucrării sugerează faptul că până și cocktailul Espresso Martini conține compușii benefici ai espresso-ului care pot contribui la evitarea proceselor asociate cu demența.

Citește și: Ce este boala X și cum se manifestă. Este din ce în ce mai frecventă în Europa

La persoanele sănătoase proteinele Tau joacă un rol crucial în stabilizarea structurilor cerebrale. Cu toate acestea, la cei afectați de boli neurodegenerative, ele se pot acumula în ”fibrile” dăunătoare care perturbă funcția neuronală, ducând la tulburări cognitive caracteristice demenței.

Experimentele din cadrul studiului au demonstrat că espresso contracarează în mod eficient formarea acestor fibrile. Studiul a mai arătat că aproximativ 96% dintre italieni consumă espresso zilnic, ceea ce indică un potențial obicei alimentar care ar putea contribui la prevalența mai scăzută a demenței în anumite regiuni.

Utilizând tehnici avansate, echipa de specialiști a cercetat compoziția chimică a băuturilor espresso făcute din boabele ce pot fi cumpărate din magazine.

Profesorul D'Onofrio a declarat: "Fie că este savurat ca atare, fie că este amestecat într-un latte, Americano sau chiar într-un martini, espresso oferă un impuls ultra-concentrat de cofeină pentru iubitorii de cafea. Dar s-ar putea să facă mai mult decât să vă trezească. Compușii espresso pot inhiba agregarea proteinei Tau - un proces despre care se crede că este implicat în apariția bolii Alzheimer."

Citește și: Cât de des ar trebui să ne spălăm vara, conform specialiștilor. Răspunsul la care nu te așteptai

Un alt studiu realizat în Florida, din 2012, a urmărit persoane cu tulburări cognitive ușoare (probleme de gândire și de memorie) și le-a monitorizat nivelul de cofeină și capacitatea cognitivă pe o perioadă de doi până la patru ani.

Cercetătorii au descoperit că persoanele sănătoase aveau de două ori mai multă cofeină în sânge decât cele care au dezvoltat demență.

Ce este și cum se manifestă Eris, o nouă variantă de coronavirus. EG.5 circulă în SUA, China, dar şi în Europa...
Google News A1Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Înapoi la Homepage Citește și
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa, Koru
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa,... Catine.ro
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul împlinit
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol Libertatea.ro
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e legal”
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e... AntenaSport
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul meu...
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul... Elle
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta anului 2026
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta... Spynews.ro
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…”
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros HelloTaste.ro
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D și trei muncitori
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D... Antena3.ro
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși useit
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan BZI
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro Jurnalul
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței Kudika
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat Redactia.ro
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile Observator
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse MediCOOL
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde HelloTaste
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot ProSport
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar CanCan
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate?
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate? DeParinti
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind custodia copilului
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind... ZUTV
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale UseIT
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x