Temu este acuzat de practici înșelătoare. BUEC a depus plângere pentru manipularea utilizatorilor și pentru încălcarea regulilor
Magazinul online preferat de mii de oameni ar utiliza „interfețe înșelătoare” cu scopul de a-i încuraja pe consumatori să cumpere cât mai mult. Iată ce transmit oficialii!
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Joi, 16 Mai 2024, 15:04 | Actualizat: Joi, 16 Mai 2024, 16:05Temu este o platformă online în vogă de unde mii de oameni își achiziționează diferite produse și articole la un preț mult mai mic față de marile magazine de la noi din țară.
Magazinul online și-a câștigat rapid popularitatea și în țara noastră, tot mai mulți români profitând de prețurile avantajoase pe care platforma le oferă.
Cu toate acestea, se pare că asociațiile europerne ale consumatorilor au descoperit probleme serioase în privința acestui magazin online și au depus o plângere în acest sens.
Pe aceeași temăIată ce spun oficialii despre aplicația Temu!
Temu este acuzat de practici înșelătoare și de încălcarea a mai multor reguli
Asociațiile europene ale consumatorilor au depus o plângere împotriva platformei Temu, susținând faptul că platforma chinezească de comerț online manipulează utilizatorii și încalcă mai multe prevederi ale regulamentului Uniunii Europene în privința comerțului online, potrivit unui raport AFP.
Magazinul online care a ajuns la numărul de peste 75 de milioane de utilizatori lunari în Uniunea Europeană, ar utiliza „interfețe înșelătoare” cu scopul de a-i încuraja pe consumatori să cumpere cât mai mult.
„Consumatorilor li se oferă versiuni diferite, mai scumpe, atunci când au dat click pe un anumit produs și se confruntă cu multe obstacole atunci când doresc să-și închidă contul” a precizat Monique Goyens, director general al Oficiului European al Consumatorului (BEUC).
Pe aceeași temăPotrivit informațiilor oferite de Antena 3 CNN, BUEC, care reprezintă 45 de asociații independente pentru protecția consumatorilor, este cea care a depus plângerea împotriva platformei chinezești la Comisia Europeană.
De asemenea, 17 dintre asociațiile menționate mai sus au tras un semnal de alarmă în rândul autorităților naționale competente, dar fără a lua în calcul și țara noastră.
În luna februarie a acestui an a intrat în vigoare un pachet legislativ în privința serviciilor digitale care impune noi obligații platformelor online tocmai pentru a-i proteja pe utilizatori împotriva conținutului ilegal.
De asemenea, în regulament sunt interzise și interfețele înșelătoare ale platformelor, fiindu-le impuse transparența algoritmilor utilizați.
BEUC a mai acuzat magazinul online că nu oferă clienților informații esenșiale despre comercianții produselor, dar și despre conformitatea acestora cu cerințele UE de siguranță.
Pe aceeași temăTemu este luată în vizor și în România de către ANPC
La sfârșitul lunii trecute ANPC s-a autosesizat cu privire la posibilele practici comerciale incorecte ale comercianţilor în relaţia cu potențialii clienți, inspectorii anunțând că verifică atât site-urile de cumpărături Temu şi Shein, cât și aplicaţiile acestora care funcţionează ca o piaţă online.
Comisarii Protecției Consumatorului atrag atenția clienților și le recomandă să fie atenți la „termenii și condițiile”, pe care le acceptă, dar și la prețurile afișate.
„Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive - interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure - selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)”, au transmis comisarii ANPC.