Noul Ford Puma, primul hibrid produs în România. Specificații și consum
Noul Ford Puma, prima mașină hibrid fabricată în România, în 2019, la Craiova, a fost prezentat în premieră. Preşedintele Ford România, Ian Pearson a dat detalii și specificații despre noul Ford Puma.
Autor: Alina Serea Publicat: Miercuri, 26 Iunie 2019, 10:04 | Actualizat: Miercuri, 26 Iunie 2019, 11:29Noul Ford Puma, prima mașină hibrid fabricată în România, în 2019, la Craiova, a fost prezentat în premieră. Preşedintele Ford România, Ian Pearson a dat detalii și specificații despre noul Ford Puma.
Oficialii Ford au anunţat că Ford Puma va fi un vehicul 100% fabricat în România. Acesta se va produce la Craiova, în acelaşi timp cu primul SUV introdus de Ford în fabricaţie la Craiova, EcoSport.
Reprezentanții Ford nu a dat însă detalii despre preţul de pornire. Prețul Ford Puma, volumul de producție și alte date de acest gen vor fi comunicate la lansarea producţiei, care va avea loc în toamnă.
Noul Ford Puma, design interior și exterior
Reprezentanții Ford au dezvăluit că noul Ford Puma este oferit în mai multe personalităţi distincte, incluzând Ford Puma ST-Line şi Ford Puma Titanium, versiuni pe care le-am putut vedea la Craiova, va mai exista şi nivelul Trend.
Ford Puma vine cu o paletă de 11 culori și include nuanţele Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Luxe Yellow, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic şi Metropolis White.
Noul SUV Ford Puma, care are un design aerodinamic şi cu un interior luxos, a fost construit pe platforma Fiesta, însă este mai lung cu circa 50 de centimetri.
Aspectul exterior este dinamic, iar garda de sol este ridicată. Farurile care au o formă aerodinamică sunt full led.
Scaunele din față ale lui Ford Puma sunt primele cu masaj lombar din segmentul SUV al Ford. În plus, va avea un acoperiș panoramic cu deschidere totală.
Scaunele din faţă şi din spate sunt oferite cu capace detaşabile şi lavabile, în funcţie de varianta de Ford Puma aleasă, ceea ce face mai uşor ca oricând să se păstreze interiorul curat.
Ford Puma 2019 - dimensiuni generoase ale portbagajului
Puma oferă cel mai bun spaţiu de încărcare pentru bagaje din segment: 456 de litri. Un compartiment flexibil de încărcare poate găzdui fără probleme o cutie de 112 cm lungime, 97 cm lăţime şi 43 cm înălţime, cu bancheta din spate rabatată.
Reprezentanții Ford susțin că noul Ford Puma este dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerinţelor şi pentru a depăşi aşteptările celor care îşi doresc un spaţiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluţie inovatoare de depozitare, concepută în urma discuţiilor cu clienţii, şi oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genţi de golf aşezate în poziţie verticală.
Ford Puma 2019 - hotspot WiFi la care se pot conecta 10 dispozitive
Tehnologia integrată FordPass Connect transformă Puma într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta în acelaşi timp până la 10 dispozitive. Sistemul are o serie de caracteristici disponibile prin aplicaţia mobilă FordPass:
- Localizarea maşinii (Vehicle Locator);
- Statusul maşinii (Vehicle Status), ce permite oricând verificarea nivelului de combustibil, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viaţă a uleiului de motor şi altele.;
- Încuiere/Descuiere uşi (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanţă în maşină
- Sistemul Start de la distanţă (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 7 trepte.**
Ford Puma, lansat, în 2019, în variante de 125 CP și 155 CP
Ian Pearson a precizat că noul Ford Puma var beneficia de arhitectura sofisticată mild-hybrid.
Oferit în variante de 125 cai putere și 155 cai putere (CP), sistemul inteligent de autoreglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria și când să utilizeze energia stocată de acumulator
Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficiența lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în același timp un răspuns incisiv și performanțe ridicate, cu un vârf de putere de 155 de cai putere.
Un generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere, informează producătorul auto. Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți, răcit cu aer.
Ford Puma- consum
Înlocuirea cuplului contribuie la emisiile anticipate de CO2 de la 123 g / km şi la un nivel al consumului de la 5,4 l /100 km pentru varianta de 125 CP şi emisii anticipate începând cu 124 g / km şi un consum de la 5,4 l / 100 km pentru varianta de 155 CP.
Motoarele EcoBoost 1,0 litri de 125 CP utilizează primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri, care opreşte automat unul dintre cilindri motorului atunci când nu este necesar ca acesta să funcţioneze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră. Sistemul poate să decupleze sau să cupleze un cilindru în 14 milisecunde, contribuind la obţinerea emisiilor de CO2 anticipate de la 128 g / km şi la un consum de combustibil eficientizat de la 5,6 l / 100 km.
Sloganul noului Ford Puma: „Puma – Felina din inima Olteniei!“
Preşedintele Ford România, Ian Pearson, a precizat că pentru a se decide sloganul noului vehicul s-a făcut un concurs în rândul angajaţilor Ford de la Craiova. În urma concursului de idei, a ieşit câştigător sloganul care plasează noul vehicul Puma în mijlocul regiunii geografice în care se produce maşina mild-hybrid. Acesta este: „Puma – Felina din inima Olteniei!“.
Ford va angaja anul acesta aproximativ 1.500 de persoane care să contribuie la producţia Puma şi EcoSport, cele două mini-SUV-uri pe platformă B fiind produse pe aceeaşi linie de producţie din uzina craioveană.