De ce supermaketurile nu au ferestre. Motivul pentru care nu există geamuri în Lidl, Kaufland, Carrefour, Mega Image sau altele
Cele mai multe supermaketuri din România nu au ferestre sau au geamurile acoperite, astfel încât nu poți privi afară. Iată care este motivul.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Duminica, 18 Iunie 2023, 10:35 | Actualizat: Duminica, 18 Iunie 2023, 16:17- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Nu este întâmplător faptul că supermarketurile se află în locații fără ferestre sau cu geamurile acoperite. Obiceiurile de consum ale oamenilor sunt studiate atent de către experții în marketing.
Cu ajutorul datele pe care aceștia le adună, îi sfătuiesc pe comercianții în decizii precum alegerea spațiului, podelei sau cum să așeze rafturile și produsele.
Pe aceeași temăAlegerile sunt atent gândite. De exemplu, toate magazinele au podele din gresie. Căruciorul cu produse e mai ușor de manevrat pe gresie, însă nu este singurul motiv.
Se pare că aceste finisaje reușesc cu brio să amplifice zgomotul făcut de cărucioare, iar asta îi ”obligă” pe clienți să încetinească și să viziteze o parte mai mare din unitate, având timp să cerceteze rafturile și produsele.
De ce nu ferestre marile supermaketuri. Motivul pentru care nu există geamuri în Lidl, Kaufland, Carrefour, Mega Image sau altele
Comercianții aleg să nu monteze geamuri sau să le acopere pentru a crea un mediu în care oamenii să se simtă confortabil și care să-i facă să achiziționeze multe produse.
Unul dintre motivele pentru care supermarketurile nu au ferestre este ca cei aflați la cumpărături să aibă impresia că timpul este suspendat. În acest fel, clienții nu vor fi afectați sau distrași de fenomenele meteo nefavorabile.
Ba mai mult, cumpărătorii nu sunt supuși nici “stimulilor externi” care i-ar putea face să se grăbească. De exemplu, dacă sunt amplasate geamuri, iar oamenii văd că afară este deja noapte, își vor da seama că au stat destul de mult la supermarket și ar putea să-și facă mai rapid cumpărăturile, pentru că așa vor ști că trebuie să se grăbească.
Pe aceeași temăDincolo de aceste tactici practicate de comercianți, lipsa ferestrelor este și practică. Cele mari, care lasă lumina soarelui să pătrundă, pot provoca deteriorarea pachetelor, ceea ce va face ambalajele să pară uzate. Un ambalaj degradat nu va atrage atenția consumatorilor, care îl vor da la o parte în favoarea unuia care arată impecabil.
Un alt motiv pentru care magazinele mari nu au geamuri este că ferestrele ar ”înghiți” mare parte din suprafața și comercianții ar fi nevoiți să renunțe la spațiu valoros. Asta înseamnă că vor trebui să reducă numărul rafturilor.