Ce salariu are un șofer de tir străin care lucrează în România. Pe lângă cazare, acesta spune că „este dublu ca în Filipine”
Salariile șoferilor străini de la noi din țară sunt suficient de mari încât aceștia să-și permită să-și ducă traiul, dar și să trimită la familiile rămase în țara natală! Iată cât încasează străinii în domeniul transporturilor!
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Vineri, 25 Octombrie 2024, 13:27 | Actualizat: Vineri, 25 Octombrie 2024, 14:31Muncitorii străini sunt tot mai întâlniți în țara noastră, iar din cauza deficitului de forță tot mai acut, aceștia par să fie „soluția salvatoare” pentru o mare parte dintre antreprenorii români.
Tineri și adulți din Filipine, Nepal, Sri Lanka, Bangladesh, dar și alte țări Asiatice, au venit la noi în țară să muncească pentru a-și putea câștiga existența lor și a familiilor pe care le-au lăsat acasă.
Pe aceeași temăIată cât câștigă șoferii străini la noi în țară și de ce preferă să rămână în România!
Ce salariu are un șofer de tir străin care lucrează în România
Tot mai mulți angajați străini sunt văzuți în România lucrând în diferite domenii de activitate. De cele mai multe ori aceștia se orientează către patiserii, restaurante, șantiere, cămine de seniori, iar mai nou și către domeniul transporturilor.
Dacă în anul 2019 la noi în țară erau sub 50 000 de muncitori străini, acum numărul acestora este de 3 ori mai mare. Mai mult decât atât, contractele pentru anul viitor au început deja să se încheie, potrivit informațiilor oferite de Antena 3 CNN.
Motivul pentru care străinii aleg să muncească în țara noastră este pentru că salariul de aici este dublu față de cel din țara lor natală.
Pe aceeași temă„În Filipine, salariul de șofer de TIR nu era de ajuns, nu îmi satisfăcea nevoile financiare. În România am salariul dublu față de cel din Filipine. Este greu prima dată, dar în timp am învățat să îmi controlez sentimentele. Prima prioritate este să câștigi bani pentru a-ți susține copiii pentru că ei studiază. Deci momentan nu ne gândim la sentimente” a povestit Mateo pentru sursa citată anterior.
El a venit în România acum 5 ani după ce s-a decis că este timpul să strângă bani pentru copiii săi care au rămas să își continue studiile în Filipine. Până când a ajuns să fie șofer de tir, Mateo a încercat și alte meserii, dar care nu l-au mulțumit suficient de mult din niciun punct de vedere.
Acum 2 ani, bărbatul a reușit să se angajeze în cadrul unei companii de transporturi care îi asigură atât cazarea, mașina, cât și un salariu care să îl mulțumească pentru un moment.
Mai exact, acesta încasează chiar și 6 000 de lei în lunile productive.
În situația lui Mateo se află peste 10 000 de muncitori străini care își desfășoara activitatea la noi în țară în domeniul transporturilor și în depozitare.
Începând cu anul viitor se așteaptă alți 3 000 de filipinezi care ar urma să lucreze tot pe postul de șofer de tir.
„Lipsa forței de muncă este acută, nu sunt șoferi români. În momentul de față avem 157 de camioane, mai băgăm 35, camioanele generează costuri dacă nu sunt folosite și trebuie să aducem în continuare” a declarat Raluca Tache, director la o companie de transporturi, potrivit sursei citate anterior.
Pe aceeași temă