(P) O agenție SEO ne explică ce înseamnă SEM și care e legătura dintre cele două noțiuni
SEO, Search Engine Optimization, înseamnă, în traducere liberă, optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare, precum Google. Miza acestei tehnici de marketing online, în definitiv, este aceea de a crește traficul respectivului website, magazin online sau pagină de prezentare a unor servicii, în mod organic. Acest lucru presupune că vizitatorii site-ului care colaborează cu o agenție SEO pentru promovare digitală vor ajunge pe site fără a accesa un anunț (o reclamă plătită).
Publicat: Vineri, 08 Octombrie 2021, 11:34 | Actualizat: Vineri, 08 Octombrie 2021, 11:38- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Pentru a ne familiariza mai bine cu acest mecanism, iAgency.ro, agentie SEO cu o vastă experiență și expertiză în domeniu, ne explică:
„SEO poate fi definit drept procesul prin care se realizează modificări tehnice on-page (pe site) și content marketing atât on-page, cât și off-page (pe alte pagini web), pentru a aduce respectivul site printre primele rezultate organice din Google.” Cuvântul de ordine în acest caz este „organic”, care poate fi înțeles drept „natural” sau „gratuit”.
În ceea ce privește acronimul SEM, Search Engine Marketing, care este deseori asociat cu Search Engine Optimization, stârnind semne de întrebare sau chiar „controverse”, aceeași agenție SEO precizează:
„SEM, cunoscut și ca PPC (pay-per-click) sau Google Ads, este o strategie de marketing digital care permite unui site să apară deasupra rezultatelor organice (cu mențiunea: Ad/Anunț). Spre deosebire de SEO, Search Engine Marketing se plătește, fiecare click de la utilizatori având o altă valoare, în funcție de greutatea (popularitatea și frecvența căutărilor) cuvântului-cheie pe care aceștia îl introduc în Google Search.”
În ceea ce privește „controversa” care planează asupra celor două noțiuni, aceasta derivă din faptul că unii specialiști consideră SEO drept parte integrantă a SEM, prin faptul că Search Engine Optimization nu mai este demult doar o activitate strict tehnică, ci reprezintă o tehnică de marketing online în toată regula. Astfel, în viziunea acestor specialiști, Search Engine Marketing s-ar defini prin SEO + PPC.
Mergând mai departe, într-o altă accepțiune, am putea considera SEO ca fiind activitatea „gratuită”, iar SEM – cea „plătită” (figurativ vorbind, din perspectivă Google).
Privind paleta de activități diverse și conexe a procesului de optimizare pentru motoarele de căutare, iată ce servicii oferă, în general, o agenție SEO:
- consultanță și research SEO (research cuvinte cheie, audit);
- optimizare tehnică;
- servicii copywriting (creare de conținut optimizat, on-page și off-page);
- web design (creare și mentenanță site responsive);
- campanii Google Ads și PPC;
- promovare social media etc.
De ce să apelezi la iAgency.ro, în cazul în care ai nevoie de astfel de servicii?
Înaintea demarării procesului de optimizare SEO, o agenție SEO profesionistă, precum aceasta, va realiza un audit – care presupune analiza și verificarea stării actuale a site-ului tău. Agenția este permanent conectată la cele mai noi tendințe online și actualizări ce țin de motoarele de căutare, intuind astfel ce va funcționa cel mai bine pentru site-ul afacerii tale. Specialiștii iAgency.ro se vor ocupa de toate etapele specifice procesului SEO, din faza de audit și proiectare, până în faza de finalizare și follow-up. Aceștia te vor ține constant la curent cu rezultatele site-ului tău, prin intermediul unui raport lunar.