Live acum
Prime Time 20:30X Factor

Nu lasa obstacolele sa iti afecteze antrenamentul!

Desi exercitiile reprezinta principalul mod prin care dam jos kilogramele, acestea nu ajuta foarte mult pe termen lung daca nu sunt facute dupa un plan stabilit de dinainte.

Majoritatea celor ce au probleme cu greutatea sau cei care doresc sa arate mai bine apeleaza la exercitii pentru a-si indeplini obiectivul. Din pacate, de cele mai multe ori, dupa o perioada mai mult sau mai putin indelungata, apare renuntarea. Timpul sau oboseala sunt principalele scuze folosite in acest moment.

Pentru a evita episodul de mai sus, este necesar ca programul in urma careia se spera sa se dea jos kilogramele sa nu fie neaparat una foarte neplacut. De aceea, prima etapa este reprezentata de alegerea unei activitati placute sau cel putin neutre din punct de vedere emotional pentru a compensa lipsa temporara a rezultatelor. Dupa care se trece la stabilirea planului de actiune.

Primul pas este stabilirea obiectivelor. Un vechi proverb roman spune ca „daca nu stii unde mergi, toate drumurile duc acolo". Inainte de a te apuca de treaba stabileste-ti scopuri operationalizabile (pe care sa le poti masura) asa cum ar fi: scaderea in greutate sau tonifierea muschilor.

Pentru indeplinirea celui de-al doilea pas este necesar sa determini ce activitati sau procese te aduc duc la indeplinirea scopului pe care ti l-ai propus. Nu trebuie sa ajungi acolo instantaneu, ci pas cu pas, dar dupa fiecare asemenea minietapa ar trebui sa te simti mai aproape de obiectivul propus. In ceea ce priveste fitness-ul, un asemenea program ar fi constituit din urmarea unei diete si efectuarea a cat mai multe exercitii fizice.

Nu trebuie sa faci absolut toate lucrurile despre care crezi ca te-ar putea duce mai aproape de scopul dorit. Pe parcurs, poti descoperi ca unele activitati sunt mai placute decat altele iar pe viitor sa te bazezi doar pe primele. Acesta este al treilea pas.

foto: askmen.com

Recomandari