Pornind de la aceasta realitate, cercetatorii americani s-au intrebat daca, in realitate, exista o legatura intre modul publicitar de fi ambalate unele produse si kilogramele acumulte rapid de unii copii.
O EXPLICATIE PENTRU MICUTUL BUCALAT?!
Christina Roberto si colegii ei de la Universitatea Yale din Connecticut s-au straduit sa descifreze influenta pe care o au aceste ambalaje cu eroi din desene si filme asupra obiceiurilor alimentare a 14 fete si 26 de baieti cu varste intre 4 si 6 ani, insotiti de parintii lor. Subiectilor li s-au oferit trei alimente diferite: biscuiti cu miere; figurine gelifiate; morcovi mici (baby carrots). Cele trei alimente aveau ambalaje asemanatoare, avand inscriptionat pe pachet doar numele produsului. Dar pe un pachet din doua cercetatorii de la Universitatea Yale au avut ideea de a lipi un autocolant reprezentand eroi consacrati din desene animate: Scooby-Doo, Dora sau Shrek, personaje extrem de apreciate de copiii din Statele Unite si, de altfel, de copiii din lumea intreaga.
Concluziile finale
biscuiti: 37,5% dintre copii au declarat ca pachetele cu sau fara autocolant au acelasi gust; 7,5% prefera gustul biscutilor fara autocolant si 55%, cu autocolant.
figurine gelifiate - cifrele sunt comparabile: 10%, pachetele fara eroi si 52,5%, pachetele cu autocolant.
Baby carottes - diferentele sunt mai putin evidente: 25% au apreciat mai mult pachetele nemarcate si 50% pe cele fara autocolant.
Astfel, cercetatorii au ajuns la concluzia ca simpla lipire pe pachet a unui autocolant cu unul dintre personajele indragite de copii are capacitatea de a tine sub control gustul copiilor, indiferent de varsta, aprecierea personala fata de aceste personaje sau timpul petrecut in fata micului sau marelui ecran.
SURPRIZA
Cercetatorii de la Univesitatea Yale au cerut, de asemenea, copiilor sa aleaga unul sau altul dintre pachetele oferite. Si aici alta surpriza! Chiar si printre cei care gaseau ca alimentele au acelasi gust cu sau fara autocolant, majoritatea acestora au ales ambalajul cu eroi. Aceste rezultate, semnificative in plan statistic, demonstreaza ca eroii ce orneaza unele ambalaje pot influenta alegerea copiilor, chiar daca ei au gustat deja produsul respectiv intr-un ambalaj comun, chiar daca ei nu cunosc eroii descoperiti pe ambalaje.
Potrivit rezultatelor acestui studiu, influenta eroilor imaginari este mai mica atunci cand vorbim despre alimentele bune pentru sanatate. Pentru autorii studiului, aceasta exceptie ar putea fi explicata prin faptul ca micutii n-au obiceiul de a cauta pe pachete un personaj anume. Dar in Statele Unite, ca de altfel si in Franta, personajele de desene animate sunt in majoritatea lor folosite pe ambalajele de junk food: cereale foarte dulci, ambajale pentru hamburger sau cartofi prajiti in fast-food, bomboane, racoritoare indulcite etc.
Cercetatorii recomanda sa se renunte la aceasta metoda care are un vadit scop de manipulare a copiilor in sensul alegerii unor alimente "nesanatoase".
Citeste si Jurnalul National
sursa foto: blogspot.com
Top 5 pantofi ortopedici de lux pentru vara/toamna 2010... VIDEO! Afla cum devii sanatoasa si frumoasa, folosind miere!...