- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Alege obstacolul cu grija!
Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa gasiti o bordura plata inalta de cca. 60-70 cm (inaltimea ideala, la care se poate exersa usor aceasta tehnica) si care, din motive de siguranta, sa nu aiba un gol in spatele ei. Asezati-va la cativa metri distanta, cu fata catre bordura. Daca sunteti dreptaci, in aceasta clipa veti face un trackstand (va tineti echilibrul topaind pe loc cu piciorul drept in fata). Cand va simtiti destul de confortabil sa abordati bordura, apasati pedala cu piciorul drept doar cat sa dati bicicletei un impuls, astfel incat sa se deplaseze usor catre bordura.
Piciorul stang ar trebui sa fie ridicat in aceasta faza, pentru a pregati o noua pedalare in forta. Incercati sa mergeti cat mai drept si echilibrat inspre bordura in timp ce vizualizati o traiectorie liniara dreapta si ascendenta intre punctul in care roata de fata atinge solul si muchia de sus a bordurii.
Stai in trackstand la 1,5m de obstacol!
Cand ati ajuns la o distanta de aproximativ 1,5m (variaza in functie de raportul pe care il folositi si diametrul rotilor) incepeti sa pedalati cu piciorul stang (your “bad” foot) intinzand bratele, ducand centrul vostru de greutate deasupra rotii de spate si smuncind de ghidon astfel incat sa ridicati roata de fata si sa rulati pe traiectoria imaginara vizualizata anterior. Pedalarea se face pana ajungeti din nou cu piciorul drept in fata (your “good” foot). In acest moment roata de fata ar trebui sa atinga muchia bordurii (pentru a va propulsa mai usor in sus), corpul ar trebui sa fie situat mai inapoi, spatele drept si bratele putin flexate.
Din aceasta pozitie incepeti sa trageti de ghidon in jos, ca si cand ati vrea sa impingeti bicicleta in pamant. Corpul trebuie impins in sus cu putere, pana cand ghidonul ajunge in dreptul abdomenului. Acum ar trebui sa aveti centrul de greutate situat la un nivel mai inalt decat bordura si un momentum suficient pentru a urca bordura.
Tot ce mai aveti de facut este sa flexati picioarele aducand roata de spate sub sezut (sau chiar langa, pentru cei avansati) iar ghidonul trebuie impins mult in sus, cu bratele intinse si spatele drept. Nu uitati sa apasati ferm cel putin frana de spate cand aterizati pe bordura, altfel o sa doara…
Cateva sfaturi
Nu atingeti franele inainte sa ajungeti pe bordura. Cu roata de fata, loviti muchia bordurii sau imediat sub ea, dar nu prea jos; veti zbura peste ghidon. Odata inceputa miscarea, continuati-o! Uneori razganditul doare mai tare decat o urcare nereusita. Daca esti stangaci, inverseaza miscarile de mai sus. Cu timpul veti reusi sa ramaneti in roata de spate dupa ce ati urcat pe bordura.
De asemenea, puteti sa urcati si din imediata apropiere a bordurii, pornind direct cu “your bad foot”. E mai dificil dar si mai spectaculos. Foloseste-ti imaginatia si abordeaza tot felul de obstacole. Exerseaza, exerseaza, exerseaza! Aah, si… Exerseaza!
Citeste si GSP
FOTO: Gsp