Căutare Live

Ce beneficii pentru sănătate poate avea porumbul fiert. Câte calorii are un știulete și cum ajută organismul

Porumbul este un aliment versatil: poate fi prăjit, fiert, copt la jar sau în cuptorul cu microunde. De asemenea, se poate adăuga în o mulțime de preparate pentru a beneficia de avantajele oferite organismului.

Porumbul este un aliment versatil: poate fi prăjit, fiert, gătit la jar sau în cuptorul cu microunde. De asemenea, se poate adăuga în o mulțime de preparate pentru a beneficia de avantajele oferite organismului

Shutterstock.com

Pentru a obține maximul de beneficii, este indicat ca porumbul să fie gătit proaspăt, atunci când este pe știulet. Dacă nu este posibil, specialiștii recomandă depozitarea lui în frigider pentru că temperaturile reci încetinesc reacție chimică care face ca porumbul să-și piardă dulceața.

Cel mai bine el se păstrează dacă este lăsat în foi și înfășurat într-o pungă de plastic. Însă nu mai mult de trei zile.

Ce beneficii pentru sănătate are porumbul fiert

Porumbul fiert are mai multe beneficii pentru sănătate. Datorită conținutului ridicat de fibre, acesta ajuta la digestie. De asemenea, conține vitamine B, care sunt importante pentru sănătatea generală.

Citește și: Zahăr vanilat sau vanilinat? Care este diferența dintre ele și pe care ar trebui să-l consumi

Porumbul oferă minerale precum zinc, magneziu, cuplu, fier și mangan. De asemenea, acest aliment este o sursă bună de antioxidanți carotenoizi, luteină și zeaxantină, care sprijină sănătatea ochilor.

Porumbul este considerat o legumă bogată în amidon, astfel că în 64 grame se găsesc 15 grame de carbohidranți.

Câte calorii are un știulete

Porumbul are un conținut ridicat de carbohidrați și este plin de fibre, vitamine și minerale. De asemenea, este relativ scăzut în proteine și grăsimi.

164 de grame de porumb dulce conține:

  • Calorii: 177 calorii
  • Carbohidrati: 41 grame
  • Proteine: 5,4 grame
  • Grăsimi: 2,1 grame
  • Fibre: 4,6 grame
  • Vitamina C: 17% din valoarea zilnică
  • Tiamina (vitamina B1): 24% din valoarea zilnică
  • Folat (vitamina B9): 19% din valoarea zilnică
  • Magneziu: 11% din valoarea zilnică
  • Potasiu: 10% din valoarea zilnică.

Majoritatea carbohidraților din porumb provin din amidon, care poate crește rapid glicemia, în funcție de cantitatea consumată. Cu toate acestea, are și un conținut ridicat de fibre, care ajută la echilibrarea nivelului zahărului din sânge.

Citește: Rețeta zilei la Super Neatza, 27 iulie 2021. Mousse din ficat de pui cu ciuperci, preparat de chef Nicolai Tand

Datorită profilului său nutritiv impresionant, majoritatea oamenilor pot beneficia de consumul de porumb ca parte a unei diete echilibrate. Este, de asemenea, un aliment natural fără gluten și poate fi consumat de cei care evită acest component proteic.

Ana-Maria Udriște, energică și spontană: „Sfatul meu a fost întotdeauna să ai un echilibru în opiniile pe care le exprimi”
Ana-Maria Udriște este o femeie de succes. Am descoperit-o fiind puternică, asumată,...
Horoscopul zilei de 27 septembrie 2022. Taurii au nevoie de o vacanță. Află ce se întâmplă cu zodia ta
Horoscopul zilei de 27 septembrie 2022 aduce schimbări în viața nativilor din zodia Taurului....
Parteneri
Castraveții ar putea să îmbunătățească aspectul pielii din jurul ochilor. Ce spun specialiștii în frumusețe despre acest mit
Catine.ro
Ultimele știri
x