Antena Căutare

Îl folosești zilnic, dar nu știai că acest ulei ar putea să ducă la inflamație în corp. Care este varianta mai sănătoasă

Uleiurile vegetale sunt, de obicei, un aliment de bază în dieta zilnică.

Îl folosești zilnic, dar nu știai că acest ulei ar putea să ducă la inflamație în corp. Care este varianta mai sănătoasă

Profimedia

Aceste uleiuri vegetale sunt folosite pentru gătit, pentru a coace la cuptor, dar și ca ingrediente în produsele procesate.

Citește și: Singura legumă pe care ar trebui să o mănânci în fiecare zi, potrivit nutriționiștilor. Conține un antioxidant puternic

Îl folosești zilnic, dar nu știai că acest ulei ar putea să ducă la inflamație în corp. Care este varianta mai sănătoasă

Cu toate acestea, există experți în sănătate care sunt de acord că uleiurile vegetale ar putea contribui la apariția inflamației în organism, dar și la acumularea de kilograme în plus.

Aportul ridicat de acizi grași Omega 6, lipsa de nutrienți, dar și caloriile pot face ca uleiurile vegetale să nu fie atât de sănătoase pentru sănătate.

Unul dintre motivele pentru care uleiurile vegetale pot duce la inflamație în corp, dar și la creșterea în greutate este faptul că acestea sunt „procesate cu mai multe substanțe chimice și sunt foarte bogate în acizi grași Omega 6”, notează Shefinds.com.

Consumul lor poate duce la apariția de boli inflamatorii cronice în organism și la un risc crescut de obezitate.

Citește și: Singura pâine sănătoasă pe care o poți mânca în fiecare zi fără să te îngrași. Are multe beneficii pentru organism

Acizii grași Omega 6 sunt acizi grași esențiali care sunt necesari sănătății noastre, dar pot contribui și la inflamație atunci când sunt consumați în exces.

Majoritatea uleiurilor vegetale sunt bogați în acizi grași Omega 6, dar uleiul de soia conține cea mai mare cantitate.

Citește și: Cum să mănânci mai multe legume. Trucuri care te pot ajuta să-ți îmbunătățești dieta

„Aceste uleiuri, odată procesate, sunt compuse în principal din acizi grași polinesaturați sau PUFA. „Când le ingerăm, corpul nostru le atacă ca o substanță străină, ceea ce duce la inflamație în corp”, explică Jenny Smith, expert în medicină funcțională.

În plus, uleiul vegetal „conține, de asemenea, urme de nutrienți, ceea ce înseamnă că gătitul cu acest tip de ulei nu oferă prea multe beneficii organismului în comparație cu alte uleiuri care sunt mai bogate în grăsimi nesaturate, cum ar fi cel de măsline”.

Citește și: Cum faci cei mai buni cartofi prăjiți din lume la tine acasă. Cheful care i-a inventat a lucrat timp de trei ani la rețetă

În plus, uleiurile vegetale sunt dense când vine vorba de numărul de calorii. De exemplu, o singură lingură de ulei vegetal conține aproximativ 120 de calorii.

Pe lângă faptul că contribuie la inflamație și la creșterea în greutate, uleiurile vegetale pot avea și efecte negative asupra microbiomului intestinal, adică acele bacterii și microorganisme care trăiesc în sistemul digestiv și joacă un rol important în sănătatea noastră.

Citește și: Cele mai bune diete pentru 2023. Ce recomandări au nutriționiștii pentru un stil de viață sănătos

Alternative sănătoase la uleiurile vegetale

Unele studii sugerează că uleiurile vegetale pot modifica echilibrul microbiomului intestinal într-un mod care poate contribui la inflamație și la alte probleme de sănătate, mai scrie sursa citată.

O alternativă este să folosești uleiul de măsline sau de cocos, pentru că are un aport mai scăzut de acizi grași Omega 6. O altă opțiune este să eviți alimentele procesate și să gătești acasă.

Parteneri
Zodiile care își găsesc iubirea târziu în viață. 5 nativi care află târziu cine le este perechea
Catine.ro

Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


Ultimele știri
x