Pentru a nu rămâne în urmă și pentru a avea câștigul garantat, Facebook a decis să pună monopol pe unele dintre aplicațiile care îi făceau concurență, mai exact, Whatsapp și Instagram. Nimeni nu a văzut vreo schimbare notabilă atunci când Facebook a devenit proprietarul celorlalte aplicații, dar treptat, câteva setări au apărut în meniul lor și aparent întâmplătoare făceau legătura directă cu Facebook.
Abordarea subtilă a fost una care a consolidat imaginea brandului, astfel încât, utilizatorii să ajungă să asocieze celelalte două aplicații cu Facebook.
Această strategie și-a atins obiectivele, motiv pentru care, Facebook a decis să schimbe numele aplicațiilor Instagram și Whatsapp.
Numele de scenă al aplicaţiilor Instagram şi WhatsApp se vor schimba, aplicaţiile listate în magazinele App Store şi Play Store primind numele Instagram from Facebook, respectiv WhatsApp from Facebook. Nimic nu se schimbă la partea de funcţionalitate, singura diferenţă notabilă apărând doar în ecranul de login. Intenţia este doar aceea de a comunica faptul că serviciile WhatsApp şi Instagram sunt deţinute de Facebook, în ideea că acest detaliu ar fi putut scăpa utilizatorilor de rând.