Live acum
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

8 moduri nemaipomenite de a-ti pune creierul in miscare

Ne aflam in secolul vitezei, iar daca nu ne indeplinim obiectivele profesionale rapid, cu siguranta ca, mai devreme sau mai tarziu, vom fi depasiti de alte persoane dornice de afirmare. Din aceasta cauza avem tot mai putin timp pentru viata personala si aproape deloc pentru noi insine. Cu toate acestea, exista doua aspecte foarte importante fara de care nu putem inainta: un corp sanatos si o minte ascutita brici. Ambele sunt esentiale daca vrem sa ne atingem tot ceea ce ne-am propus. Ca si orice alt muschi si mintea noastra are nevoie de exercitii pentru a creste. Si numai Dumnezeu stie cata nevoie avem de un creier care sa functioneze la capacitate maxima in zilele acestea pline de provocari, atat la birou, cat si in viata personala. Iata 8 metode nemaipomenite de a face creierul sa functioneze mai bine.

1. Rearanjeaza-ti biroul!

Daca ai toate lucrurile in ordine si bine organizate, o sa-ti atuci aminte in orice moment unde ti-ai lasat un anumit obiect. Petrece-ti cinci minute in fiecare zi aranjand lucrurile pe birou si scapand de tot ceea nu este important sau folositor.

2. Fa o pauza de yoga!

Exercitiile de yoga fac foarte bine creierului. Ia o pauza de cinci minute si restabileste-ti echilibrul emotional. Vei recapata toata forta si energia care te ajuta sa te concentrezi pe anumite sarcini.

3. Mazgaleste in timp ce lucrezi!

Daca ai acest obicei, e foarte bine. Si oameni importanti ca Bill Gates sau Bill Clinton obisnuiesc sa faca asta. De ce? Pentru ca este un bun exercitiu de focusare si de aducere aminte. Un studiu recent releva faptul ca persoanele care obisnuiesc sa se joace cu creionul pe hartie in timpul sedintelor aveau rezultate cu 29 la suta mai bune la testele de memorie cu privire la chestiunile discutate in timpul sedintei decat cei care nu faceau acest lucru.

4. Intalneste-te cu prietenii!

Reteaua de prieteni, si nu vorbim aici, de prietenii virtuali, te ajuta sa-ti pastrezi si sufletul, dar mai ales creierul tanar. Studii recente releva faptul ca o persoana care nu socializeaza suficient incepe sa aiba probleme de memorie cu sase ani mai devreme decat cei care sunt tot timpul in contact cu prietenii si familia.

5. Joaca-te!

O buna modalitate de a-ti pastra capacitatile intelectuale este sa faci si pauze. De fiecare data cand ai un moment de respiro, alege-ti un joc online contracronometru. In acest fel, nu numai ca te relaxezi, dar iti obisnuiesti creierul sa gandeasca rapid.

6. Poarta ceasul cu susul in jos!

De fiecare data cand vei vrea sa afli cat e ceasul, vei fi nevoit sa te concentrezi putin pentru a te dumiri. Va fi mai greu la inceput, insa creierul va primi antrenamentul de care are nevoie pentru a fi in forma.

7. Invata sa retii un nume

Cand intalnesti pe cineva, ca sa-i retii numele asociaza-l cu altceva mult mai familiar tie. Daca pe noua ta colega o cheama Elena, de exemplu, asociaz-o cu vreo matusa, cu Elena din Troia sau cu oricare Elena celebra iti vine atunci in minte.

8. Fa sarituri

Iti mai aduci aminte de orele de sport din copilarie cand sareai din pozitie de drepti cu mainile si picioarele departate? Exact acelasi gen de exercitii aerobice iti ajuta creierul sa se revigoreze. Cinci minute de astfel de exercitii la birou vor face minuni! Fa abstractie de colegul care probabil va rade de tine. El ramane cu rasul, iar tu cu creierul tanar!

Citeste si Sfatul Parintilor

FOTO: mamamia.com.au

Recomandari