Antena Căutare

Cat de benefic este consmul de apa pentru sanatatea ta

Cercetatorii de la Universitatea din Carolina de Nord au publicat recent rezultatele unui studiu cu privire la impactul consumului de apa asupra energiei si greutatii.

Mai exact, acestia au inclus toate studiile clinice relevante, studii epidemiologice etc.

Adesea se spune ca apa te poate ajuta sa slabesti. Unii specialisti ne sfatuiesc sa consumam apa rece pentru a grabi metabolismul. Dar, ca orice lucru in exces, o cantitate prea mare de apa poate fi periculoasa pentru sanatate. Exista cazuri in care un consum excesiv de apa poate sa duca la delir datorita hiponatremiei - nivel foarte scazut de sodiu sau chiar la intoxicatie cu apa.

Fapte interesante aflate din studiu

- Oamenii nu pot supravietui mai mult de 4 zile fara apa.

Articolul continuă după reclamă

- Organismul uman contine 60% apa.

Un consum mai mic de apa afecteaza aportul de energie?

Din sursele citate de autori reiese ca in studii adesea s-a observat o reducere a caloriilor consumate cand apa este adaugata la dieta. Si invers, cand s-a eliminat apa, energia calorica obtinuta din alimente a crescut cu 8.7%.

Inlocuirea apei cu alte bauturi cu continut caloric inaintea sau in timpul unei mese reduce aportul caloric?

Nu. Trei studii arata ca aportul caloric total a fost cu 15% mai mare in cazul in care apa a fost inlocuita cu lapte.

Dar daca inlocuim apa cu bauturi speciale pentru diete?

Per total, rezultatele studiilor nu au fost concludente, dar un studiu a aratat ca aportul caloric s-a marit cu 13.8% cand femeile au consumat limonada in loc de apa.

Studii care arata efectul apei asupra greutatii

Cercetatorii s-au folosit de patru studii existente ce examinau efectul apei consumate asupra pierderii kilogramelor. Doua studii aveau ca subiecti doar adulti si doua studii includeau si copii peste 7-8 ani.

Grupul de adulti care a consumat apa inaintea meselor principale si a facut exercitii pentru slabit, a pierdut in medie 5.4 kg in 12 saptamani, in compatatie cu grupul care nu a consumat apa inaintea meselor care a pierdut doar 3.3 kg in medie.

Intr-un studiu ce a avut ca subiecti copii din Germania s-a aratat ca scolile ce isi educau elevii sa consume mai multa apa aveau un risc mai scazut de copii supraponderali decat scolile ce nu concentrau eforturi in acest sens. Copii de la scolile ce ii indrumau spre consumul de apa aveau un aport zilnic de apa mai mare cu un pahar decat cei de la celelalte scoli.

Concluzii

Cercetatorii concluzioneaza referitor la studiul in cauza: "Aceste constatari de la studiile clinice, impreuna cu cele din studiile epidemiologice si de interventie, sugereaza ca apa are un posibil rol important de jucat in reducerea aportului de energie/calorii, si in consecinta, de prevenire a obezitatii."

Totusi, concluziile autorilor acestui studiu nu sunt insa foarte edificatoare sau ferme. Ei sustin ca sunt necesare studii suplimentare asupra acestui subiect pentru a putea demonstra mai clar efectul consumului de apa asupra pierderii kilogramelor in plus.

Citeste si Sfatul Parintilor!

Foto: beautips.info

Ce exercitii te ajuta sa ai o postura frumoasa... Femeile de varsta medie ce iau antidepresive pot avea probleme de sanatate...
Google News A1Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Înapoi la Homepage Citește și
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa, Koru
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa,... Catine.ro
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul împlinit
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol Libertatea.ro
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e legal”
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e... AntenaSport
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul meu...
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul... Elle
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta anului 2026
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta... Spynews.ro
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…”
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros HelloTaste.ro
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D și trei muncitori
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D... Antena3.ro
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși useit
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan BZI
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro Jurnalul
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței Kudika
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat Redactia.ro
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile Observator
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse MediCOOL
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde HelloTaste
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot ProSport
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar CanCan
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate?
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate? DeParinti
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind custodia copilului
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind... ZUTV
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale UseIT
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x