Live acum
Prime Time 20:00iUmor

Consumati cu atentie sarea, zaharul si apa!

Atentie la sare si zahar! In afara de cea pe care o adaugam in mancare, sarea se ascunde in multe alimente, mai ales in cele preparate industrial, cum ar fi chips-urile, conservele, mezelurile, branzeturile, maslinele sau aperitivele si condimentele de tipul mustarului.



Accentul pe proteine! Aportul suficient de proteine permite producerea albuminei de catre ficat, facand astfel posibila eliminarea apei prin capilarele sanguine. Cand productia de albumina e insuficienta, apare tendinta se "se scurga" in tesuturi. Proteinele din plante industriale trebuie eliminate din consum, iar cele din lactate si din grau, reduse, fiind si greu de digerat. Sunt recomandate proteinele din peste, carne si oua, precum si cele vegetale din cereale si leguminoase.

Nu exagerati cu cruditatile! Continutul bogat in fibre al acestor alimente poate deregla tranzitul intestinal, irita intestinul si provoca balonari. Cantitatea de cruditati trebuie adaptata la posibilitatile stomacului. Exista si varianta de a le coace la cuptor sau pe gratar si a le consuma asa sau in amestecu cereale si leguminoase.

Apa cat e nevoie. Chiar daca afara sunt 40 de grade Celsius, nu trebuie sa bem 3-4 litri de apa pe zi. Fiecare organism are nevoile lui si, de regula, 1,5 litri (echivalentul a 8 pahare) de apa sunt ideali pentru hidratarea organismului. Cand se ia in calcul necesarul zilnic de apa al organismului trebuie sa se tina seama si de lichidele din alte alimente pe care le consumam, cum ar fi cafeaua, ceaiul, supa, fructele si altele. Strict refeitor la apa, ideal este urmatorul program: 1 pahar dimineata, la trezire, pentru stimularea aparatului digestiv, cate doua pahare inaintea fiecarei mese si unul la culcare. Consumul de apa creste, daca organismul resimte senzatia de sete. Oricum, el stie mai bine ce vrea, dar nu-l obligati la mai mult de dragul recomandarilor facute "dupa ureche".

Citeste si Jurnalul

FOTO: euforia.tv

Recomandari